Az elmúlt 3 évben az ingatlanjukat értékesítők hasonló arányban töltötték fel a hirdetéseiket az ingatlanhirdetési portálokra és az ingatlanirodák weboldalára (44-43 százalék). Minden 10. megkérdezett próbálkozott még például nyomtatott szórólappal/hirdetéssel, minden 6. tematikus közösségimédia-csoportokkal (bár ezeket a felületeket kevésbé tekintik megbízhatónak és komolyan vehetőnek), minden 5. pedig általános apróhirdetési oldalon is megjelent.
„A megvalósult tranzakciók alapján a két legnagyobb hirdetési irányt vizsgálva kijelenthető, hogy több valós vevő érkezett ingatlanirodákon, mint ingatlanhirdetési portálokon keresztül. A megoszlás ráadásul összhangban van az elmúlt 3 évben ingatlant vásárlókkal is, mivel 55 százalékuk ingatlanirodák weboldalán vagy kirakatában, személyesen találta meg a neki való otthont, szemben az ingatlanhirdetési portálok 52 százalékos arányával” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Ha ezt a jelenséget élethelyzeti csoportok szerint is megvizsgáljuk, akkor az első lakást vásárlóknál és a befektetőknél csupán 1-2 százalékos eltérés látható az ingatlanhirdetési portálok javára. Leginkább a nagyobb ingatlanba költözők és a családalapítók esetén jellemző, hogy ingatlaniroda weboldalán vagy kirakatában találták meg az elmúlt 3 évben vásárolt otthonaikat. Ráadásul ez az arány a nagyobb lakásba költözőknél a legmagasabb, hiszen itt 50 százalékos az ingatlanhirdetési portálok 28 százalékával szemben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Csendben meghozták a döntést: kivonul a svéd iparvállalat
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Készül a kormány a háborúra, mobilalkalmazással találhatjuk meg a legközelebbi óvóhelyet
Savanyú érzés: első osztályú gyümölcsként kínálják az állati takarmányt
Uniós pénzért rohanva: félkész autópályát nyitottak meg a szomszédban
George Friedman az Economxnak: Trumpot félreérti a világ, 2026-ban Európán csattanhat az ostor