Míg a legtöbb hagyományos légitársaság háromfogásos étkezést, dönthető üléseket és szórakoztató képernyőket kínál a hosszú távú járatokon, a Wizz Air éjszakai járatain mindez nem lesz jelen, a három fedélzeti WC-n pedig közel 240 utasnak kell majd osztoznia, akik a keskeny, egyetlen folyosón navigálnak majd, hogy eljussanak oda.
A Wizz Air járatain a víztől kezdve a rágcsálnivalókon át a kézipoggyászig minden apróság az utasoknak pénzbe kerül majd, mert a légitársaságnak is pénzbe kerül a tárgyak szállítása
Kapcsolódó
- mondta Váradi József vezérigazgató egy Abu Dhabiban adott interjúban, amit a Portfolio szemlézett.
Ha jobban akarsz szórakozni, akkor magadnak kell megteremtened a szórakozást. Nem mi fogjuk megteremteni
- fogalmazott a vezérigazgató.
Hozzátette: így a London Gatwickből az Airbus új repülőgépén repülő ügyfeleknek maguknak kell majd szórakoztatniuk magukat.
A Wizz Air jövő év márciusától vezeti be az Airbus új, keskeny törzsű, nagy hatótávolságú repülőgépeit a London és Dzseddah közötti útvonalon.
Bár az ár egy útra 134,99 font, a berendezés a hamarosan érkező A321 XLR-en ugyanaz lesz, mint amit a légitársaság a többi, rövidebb útvonalakon közlekedő A320-as családba tartozó repülőgépén használ.
Az ügyfelek magukkal vihetik a saját melegítő takarójukat, és korlátlan étel- és italfogyasztás, extra lábtér és poggyász is jár majd nekik - csakhogy ennek ára van.
Váradi József szerint a Wizz Air olcsó járatai demokratizálják a légi közlekedést, és lehetővé teszik az utasok számára, hogy kiválasszák a preferenciáikat.
Amikor egy hagyományos légitársasággal utazol, és ingyen kapsz egy kávét, akkor valószínűleg ez a legdrágább cappuccino az életedben. Mi nem akarunk ilyet csinálni
- húzta alá Váradi József.
A London és Dzseddah közötti útvonal lesz a Wizz első útvonala az XLR-rel, az Airbus leghosszabb hatótávolságú keskeny törzsű repülőgépével.
A Wizz nagyon szeretné bővíteni hálózatát, de eddig akadályokba ütközött. A cég elállt a helyi légitársaság szaúd-arábiai indításának tervétől, miután a kormány úgy döntött, hogy nem ad engedélyt.
- Bár a folyamat hosszadalmasnak ígérkezik, a Wizz Air reméli, hogy a következő hat-tizenkét hónapban indíthat járatokat Indiába.
- A légitársaság emellett megpróbál betörni Pakisztánba és Szaúd-Arábiába is, mert ezek olyan országok, amelyek népszerűek az Egyesült Arab Emírségek piacán, ahol a Wizznek már van egy közös vállalata.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!