Német lapinformációk szerint kínai befektetők érdeklődnek a Volkswagen esetlegesen feleslegessé váló németországi üzemei iránt. Az ok egyszerű:
egy német gyártóüzem átvétele lehetővé tenné Kína számára, hogy kiterjessze befolyását egy olyan országban, amely a legrégebbi és legtekintélyesebb autómárkáknak ad otthont.
Kapcsolódó
A német n-tv.de hírportál szerint egy ilyen lépés csak akkor lenne lehetséges, ha azt a németországi politikusok és szakszervezetek is támogatnák. Eközben a pekingi kormány a februári előrehozott németországi parlamenti választások eredményére vár.
A szóba jöhető németországi üzemek között szerepel az osnabrücki és a drezdai gyár, amelyek a Volkswagen számára túlkapacitást jelentenek.
A Volkswagen nem kívánta kommentálni a spekulációkat, azt támogatja, hogy az osnabrücki telephely az ott legyártott utolsó jármű 2027-es kifutása után is működjön. A VW szóvivője hangsúlyozta, hogy „olyan életképes megoldást kell keresni, amely figyelembe veszi a vállalat és a munkavállalók érdekeit”.
A Volkswagen szakszervezetei megakadályozták ugyan a gyárak bezárását, de a jövőbeli üzembezárások vagy eladások lehetősége továbbra is fennáll. A drezdai és osnabrücki gyárak eladása a szakértők szerint több százmillió eurós bevételt hozhatna a cégnek, és olcsóbb megoldás lehetne, mint az üzemek bezárása. A VW munkavállalói késznek mutatkoznak arra, hogy a kínai cégekkel közösen dolgozzanak, amennyiben azok megfelelő munkakörülményeket biztosítanak.
A kínai autógyártók figyelemmel kísérik a németországi helyzetet, mivel továbbra is gyártási lehetőségeket keresnek, hogy elkerüljék az EU által a Kínából importált, államilag támogatott autókra kivetett vámokat.
A lap emlékeztet, hogy az új kínai elektromosautó-gyártó üzemek elsősorban dél- és kelet-európai országokban épülnek - az alacsonyabb munkaerőköltségek és a kisebb a szakszervezeti befolyás miatt is -, példaként hozza, hogy
- a BYD Magyarországon épít üzemet,
- a Leapmotor a Stellantisszal Lengyelországban,
- a Chery pedig egy spanyolországi vegyesvállalattal gyártatna.
Németország ezek mellett továbbra is vonzó helyszín marad a kínai cégeknek, mivel a stabil, Európa legnagyobb gazdaságával és ipari tradíciójával kiemelkedő lehetőségeket kínál az ázsiai országnak.
A kínai kormány egyébként már több intézkedést hozott annak érdekében, hogy elősegítse a kínai cégek külföldi beruházásait. Remélik, hogy a német fél is nyitott lesz a kínai vállalatok számára, és biztosítja számukra a diszkriminációmentes üzleti környezetet.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre