Az Mfor információi szerint aláírás előtt áll egy igen komoly kapacitású buszgyár létrehozásáról szóló szerződés, amely Szeged közelében létesülhet. Az uniós irányelvek és előírások miatt a közösségben nagyon komoly piaca lesz az elektromos buszoknak.

2023 első félévében

  • 421 eladott elektromos busszal a Solaris volt az európai piacvezető,
  • a MAN követte a második helyen,
  • a képzeletbeli dobogóra a BYD-Alexander Dennis páros fért még fel,
  • a negyedik helye szerezte meg a BYD,
  • az ötödik helyre egy másik kínai vállalat, a Yutong került.

Az idei első félévben 45 százalékkal több elektromos buszt adtak el a kontinensünkön.

A tisztán elektromos buszok aránya az új járművek piacán bőven 30 százalék feletti, a hibridekkel együtt pedig a környezetbarát járműveké meghaladja az 50 százalékot. A nemzeti buszstratégiában szerepel egy olyan elv, amely szerint 2022-től, támogatásból kizárólag elektromos autóbuszok helyezhetők forgalomba a 25 ezer főnél népesebb településeken. A Volánbusz célja, hogy 2020-hoz viszonyítva 2030-ig a helyi autóbuszállomány ötven százaléka, 2050-ig pedig a teljes autóbuszpark ötven százaléka elektromos jármű legyen.

Tovább fiatalodhat a Volánbusz flottája

Modern, felszerelt buszokat kap a társaság. Bővebben >>>

Az ismertebb hazai márkáknak, így a Credobus típusokat fejlesztő és gyártó Kravtex-Kühne csoportnak és az Ikarusnak is van teljesen elektromos modellje, de kevés. A 2022-es adatok alapján a BYD jelenleg a magyar villanybusz-piac éllovasának számít 72 értékesített járművel. Ezek többsége a társaság komáromi gyárában készült, az is inkább exportra.

Az elektromos BYD buszok száma ugyanakkor az idén jelentősen nőtt, hiszen májusban és júniusban negyvennyolc darab Komáromban gyártott eBus-t adtak át, ezek Győr, Zalaegerszeg, Szolnok, Szeged és Eger helyi közlekedésében álltak forgalomba. A járműveket a városok önkormányzatai és a Volánbusz közösen, a Zöld Busz Program keretében szerezték be, több mint nettó 6,5 milliárd forint értékben. Egy-egy eBus járművet nettó 142,5 millió forintért vásároltak meg. A kínai BYD buszok egyébként Salgótarjánban Tatabányán, Pécsen, Komáromban és Révkomáromban valamint Miskolcon is közlekednek.

Az Mfor információi szerint a komáromi üzemnél jóval nagyobb buszgyár létesítéséről szóló tárgyalások célegyenesben vannak.

A lap úgy értesült, Szeged Város Önkormányzata egy szerződés aláírására készül a kínai BYD elektromos járműgyártóval, amely egyrészt egy elektromos autóbusz-gyár létrehozásáról szólna a város közelében, egy 200 hektáros területen.  Ehhez kapcsolódóan egy 50 hektáros akkumulátorgyár is tervben van, amely az elektromos autóbuszok működtetéséhez állít majd elő speciális, nagy teljesítményű akkumulátorokat a Szegedtől 20 kilométerre lévő Kisteleken.

A városvezetés az akkumulátorgyár létesítését cáfolták:

Botka László polgármester irányításával rendszeresek az olyan találkozók, amelyeken Szeged és környéke potenciális fejlesztési lehetőségeiről tárgyal a városvezetés külföldi és hazai befektetőkkel, nem akkumlátorgyárról. Amint a tárgyalások előrehaladottabb szakaszba lépnek, tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.

Orbán Viktor a múlt héten Sencsenben tárgyalt Vang Csuan-fuval, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnökével. A társaság autógyárában a magyar kormányfőnek tájékoztatást adtak többek között a BYD magyarországi tevékenységéről – a komáromi autóbuszgyár és a fóti akkumulátor-összeszerelő üzem működéséről –, és bemutatták a BYD által készített legmodernebb elektromosautó-modelleket.

Hova tűntek az elektromos autók a kereskedésekből?

Egyre több autógyártó nem tud elektromos kocsikat szállítani a kereskedésekbe a gyártási ellátási hibák miatt. De még így is megéri várni az új járművekre. Bővebben >>>