A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat értelmében
a hitelszerződés tőkeösszege legfeljebb 160 millió euró. Ebből a GYSEV 9 darab, illetve opcionálisan ezen felül még két darab motorvonatot vásárol majd. a személyszállítási közszolgáltatás javítására.
A szerződéskötésért a pénzügyminiszter és a nemzetgazdasági miniszter felel. Emellett az építési és közlekedési miniszter felelőssége, hogy a GYSEV az összegből csak annyit hívjon le, amennyi a motorvonatok beszerzéséhez szükséges.
Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke éppen hétfőn hívta fel a figyelmet arra, hogy a Stadler és a GYSEV Zrt. másfél éves tendereztetési folyamat után, 2024. március 19-én kötött szerződést új Intercity villamos motorvonatok szállításáról, amelyek Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekednének. Félő volt azonban, hogy a beszerzés kútba esik, mert a GYSEV-nek hat hónapja volt a finanszírozás biztosítására és a szerződés életbe léptetésére, de kormányhatározat híján nem tudtak lépni az ügyben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Drónokkal razziáznak a Bakonyban
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak