Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál kisebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban havi szinten, míg éves összevetésben lassuló növekedést jegyeztek fel.

A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a U.S. Census Bureau hétfőn közzétett adatai szerint az Egyesült Államokban februárban a kiskereskedelmi forgalom 0,2 százalékkal nőtt, miután az előző hónapban 1,2 százalékkal csökkent havi szinten. Az elemzői előrejelzésben gyorsabb ütemű, 0,6 százalékos bővülés szerepelt februárra.

Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,3 százalékkal nőtt februárban a januári 0,6 százalékos zsugorodás után.

Az autóeladás és az üzemanyag nélkül számított kiskereskedelmi forgalom 0,5 százalékkal bővült havi összevetésben, miután januárban 0,8 százalékkal zsugorodott.

Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva a kiskereskedelmi forgalom 1,0 százalékkal bővült havi szinten az előző havi 1,0 százalékos csökkenést követően. Ez az úgynevezett kiskereskedelmi magforgalom felel meg leginkább a bruttó hazai termék (GDP) egyik legfontosabb összetevőjének, a fogyasztói kiadásoknak.

A legnagyobb mértékű, 2,4 százalékos havi növekedést a nem bolti kiskereskedelem eladásai érték el februárban,

ezt követte az egészségügyi és testápolási termékeket árusító boltok 1,7 százalékos, az élelmiszer- és italboltok 0,4 százalékos, valamint az építőanyagok és kerti felszerelések 0,2 százalékos forgalombővülése.

Ezzel szemben a benzinkutak eladásai 1,0 százalékkal, az éttermek és bárok forgalma 1,5 százalékkal csökkent,

míg a ruházati üzleteké 0,6 százalékkal esett havi összevetésben. Emellett a gépjármű- és alkatrészkereskedések és a sportszer-, hobbi-, hangszer- és könyvesboltok forgalma egyaránt 0,4 százalékkal csökkent havi szinten, az elektronikai és háztartási cikkeket árusító üzleteké pedig 0,3 százalékos visszaesést mutatott, míg a bútorüzletek eladásai stagnáltak havi bázison.

Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékkal bővült februárban, miután egy hónappal korábban 3,9 százalékkal nőtt.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.