Chemnitz jövőre Európa kulturális fővárosa lesz. Ezáltal a szászországi ipari város a negyedik németországi desztináció Nyugat-Berlin (1988), Weimar (1999) és a Ruhr-metropolis (2010) után, amely büszkén viseli a címet. A sikeres rendezés érdekében a Német Turisztikai Hivatal (DZT) és a Chemnitzer Tourismus und Marketing GmbH (CTM) együttesen koordinálja a nemzetközi küldőpiacokon a kulturális főváros aktivitásait, amelyek láthatóvá teszik az egykori ipari régió átalakulását kulturális tájjá.
Németország a csúcson
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke kiemelte: az európaiak 173 millió kulturális utazása közül tavaly 18,7 millió Németországba vezetett. „Ezzel megerősítettük kiemelt pozíciónkat az európai utazók első számú kulturális és városi úti céljaként, az idén január-augusztusi időszak adatai további 10 százalékos növekedést tükröznek. Ebben a kontextusban az egész esztendőn átívelő eseménysorozat még több alkalmat kínál, hogy az utazók felfedezzék ezt a régiót Németország művészeti és kulturális tájainak térképén” – mondta a szakember.
Andrea Pier, a Chemnitz 2025 gGmbH ügyvezetője hangsúlyozta: Chemnitz és a kulturális főváros régiója „C the unseen” mottóval mutatja be sokrétű programját, amely több mint ezer rendezvényt ölel fel. A programsorozat arra ösztönözi a látogatókat, hogy felfedezzék az embereket, a helyszíneket és az aktivitásokat, amelyek ezidáig nem álltak a turisztikai figyelem központjában.
- Ennek érdekében összefogja a több mint 800 éves bányászhagyományokat,
- a nemzetközileg elismert kulturális intézményeket, mint a színházak és múzeumok, azokkal a projektekkel, amelyeket kulturális fővárosi év érdekében jöttek létre.
- Chemnitz városával közösen 38 város és község a Közép-Szász, a Zwickauer Land és az Érchegység-régióból alkotják a kulturális fővárosi régiót és közösen viselik a megtisztelő címet.
- A fővárosi évben a szervezők mintegy kétmillió nemzetközi vendéget várnak széles programkínálattal a művészetek terén, kisebb-nagyobb fesztiválokkal, illetve kiállításokkal.
A kulturális fővárosi év megnyitójára 2025. január 18-án kerül sor. A DZT és a CTM az együttműködési szerződésben Ausztriát, Svájcot, Csehországot, Lengyelországot, Hollandiát és Dániát jelölte meg központi piacként.
Fenntarthatóság és digitalizáció
A Német Turisztikai Hivatal a szövetségi köztársaság turisztikai testülete, a Bundestag határozata alapján működik, a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium égisze alatt.
Szoros együttműködésben áll turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.
A DZT támogatja a jövőorientált turizmust a berlini kormány célkitűzéseivel összhangban, a folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést