Az indiai kormány régóta elvárja, hogy azok a vállalatok, amelyek a kontinensnyi ország piacát célozzák meg, helyben is hozzanak létre gyártóbázist – ez alól az autógyártók sem kivételek. Most azonban a Tesla hozzáállása csalódást okozott Új-Delhiben. H. D. Kumaraswamy nehézipari miniszter, a Totalcar beszámolója szerint elmondta: az amerikai autógyártó inkább bemutatótermek nyitásában gondolkodik, nem pedig helyi termelésben.

A kijelentés után sokan úgy vélik, a Tesla világszerte meglévő gyártókapacitása miatt nem sürgeti az indiai üzem létrehozását, különösen mivel a márka prémium kategóriás járművei nem passzolnak az indiai vásárlóerőhöz. Mások szerint viszont Elon Musk cége egyszerűen csak kivár.

A helyi kormány egyébként próbált kedvezni a Teslának: az eddig 125 százalékos importvámot februártól jelentősen csökkentették – 125 százalékról 70 százalékra a 40 ezer dollár fölötti autóknál, és akár 15 százalékra azoknál a modelleknél, melyek gyártói legalább félmilliárd dolláros beruházást vállalnak Indiában.

Puneet Gupta, az S&P Mobility szakértője szerint a Tesla valószínűleg először alaposan feltérképezi az indiai piacot, mielőtt komolyabb döntést hozna. A vállalat kivárásos taktikája azonban előnyhöz juttathatja a már helyben gyártó konkurenseket, például a dél-koreai Hyundait és Kiát, valamint a Mercedest. Az elektromos járművek térnyerése pedig gyorsulhat Indiában, ahol 2024-ben az új autóeladások 2,4 százalékát tették ki, és a cél az, hogy ez 2030-ra elérje a 30 százalékot.