Nekem is voltak vitáim a saját kormányommal, de ez a városvezetés nem európai stílusban kommunikál. Így nem lehet együttműködést elvárni – fogalmazott a volt főpolgármester az Indexnek adott interjújában. Úgy véli nem igaz az, hogy Budapest termeli meg az ország GDP-jének 38 százalékát, mert sok cég csak be van jelentve Budapesten, itt adóznak, de a termelő tevékenységüket vidéken végzik és ezt sosem teszik hozzá.

2019-ben több mint 200 milliárdos tartalékkal adtam át Budapestet, ebből a Városháza tartaléka októberben 200 milliárd volt, 160 milliárd értékpapírban, 40 készpénzben, úgyhogy ehhez hozzá sem adtuk az intézmények 7 milliárdos megtakarítását.

Tarlós István szerint disznóság azt állítani, ugyanis 2010-ben az infrastrukturális hiányosság többszöröse volt annak, mint amit Karácsony Gergely örökölt. Mint mondta, úgy látja, hogy az elmúlt 4 évben szinte semmi ígéret nem teljesült, önálló fejlesztés nem indult, nem épültek P+R parkolók és az útfelújítások terén sem dolgoztak le semmit a hátrányból.

Emlékeztetőül, én 250 milliárdos adóssággal vettem át a kasszát, ő még a sajátos számai szerint is 186 milliárdos többlettel. Ki volt akkor könnyebb helyzetben?

Tarlós István szerint az ő idejében is nőtt a szolidaritási hozzájárulás.

Én a számok nyelvén értek, a zöldek meg a liberálisok csúsztatásaival átható közömbösséget tanúsítok. Nekik a matematika a legnagyobb ellenségük.

A szolidaritási hozzájárulás befizetése nem választás kérdése – tette hozzá Tarlós, aki szerint nem is helyes befizetésről beszélni, mert a Magyar Államkincstárnak jogában áll az összeget visszatartani. De az önkormányzat csak az után költhet önként vállalt feladatok finanszírozására, hogy a kötelezőek fedezete biztosított.

Lánchíd

A lakosságra, ezen belül középiskolásokra is bízni, majd hétszázalékos támogatottságra hivatkozva lezárni a Lánchidat, Tarlós István szerint csalás.

Egy népszavazás érvényességéhez is legalább 25 százalékos részvétel szükséges. A híd rendeltetésszerű használata szigorú szakmai kérdés.

A Lánchíd lezárása eddig azért volt úgy-ahogy zökkenőmentes, mert minden fővárosi Duna-híd átjárható. Ha a 100, illetve 107 ezres napi forgalmú két nagy hidat hosszú időre egymás után lezárják, akkor közlekedési káosz várható Budapesten. Akkor nagyon hiányzik majd a Lánchíd 35 ezres áteresztő kapacitása. Amit most lehet tapasztalni, az nem mértékadó.

Választás

Az, hogy országos választást tud nyerni a Fidesz Budapest nélkül, az többször bebizonyosodott. Az, hogy elengedné Budapestet, biztosan nem igaz – fogalmazott az egykori városvezető. Azt például tudom, hogy a miniszterelnöknek voltak konkrét, fővárost támogató elképzelései, és az én időmben megvalósított állami, részben a fővárossal közös fejlesztések is figyelemre méltók.

Gondban Budapest: milliárdos mínuszban a főváros bankszámlája

A főpolgármester-helyettes bejelentette, hogy elfogyott Budapest pénze, a főváros folyószámlahitelből működik. Bővebben >>>