„A Strabagnál teljes a valóságzavar! Nem elég, hogy az általuk vállalt határidőt sem tudják vállalni, és miattuk nem lehet átadni a forgalomnak az M30-as autópályát, most még egy gátlástalan és abszurd akcióba is belekezdtek a leányvállalatuk (M5 Holding GmbH) által tulajdonolt AKA Zrt. koncessziós szerződése kapcsán” – írta szerdai közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A kormány szerint ebben hazudik a Strabag
Az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszát azért kellett lezárni, mert a Strabag olyan kivitelezési hibát követett el, amelynek következtében a pályatest szó szerint megcsúszott és besüppedt. Ezt a szakmai felületesség nem eltussolható. Ez a cég hibája, és pont – olvasható a tárca sajtóközleményében.A közlés szerint a minisztérium hónapokon keresztül sürgette a megoldást, de a Strabag nemhogy nem gyorsított a kivitelezésen, még a saját maga által vállalt ütemezést sem tartotta be. Azonban „a tervek elkészítése késett, a munkálatok is késedelmet szenvedtek, és a mai napig csak ígéretek szintjén létezik a javítás". Az EKM álláspontja alapján a szükséges bontási munkákat azonnal el lehetett volna kezdeni, és időben be is lehetett volna fejezni. Hangsúlyozták, hogy amennyiben a Strabag nem teljesíti a szerződés szerinti kötelezettségeit, akkor az Építési és Közlekedési Minisztérium peres eljárásban fogja kikényszeríteni azt.A tárca szerint az osztrák cég úgy akarja meghosszabbítani 2031-ben lejáró koncessziós szerződését, hogy „egy autópályát sem képesek megépíteni az általuk vállalt határidőre. Természetesen a kormánynak nincs szándéka, hogy ezt a szerződést meghosszabbítsa”. A Lázár János vezette minisztérium ennél sokkal sürgetőbb feladatnak látja, hogy
a 2031-ig tartó időszakra vonatkozó feltételeket is felülvizsgálja: a nyereségmegosztást racionalizálni kell. A nyereségből az államnak kedvezőbb feltételek mellett kell részesednie! Ezért az erre vonatkozó felülvizsgálatot az építési és közlekedési miniszter szerdán elrendelte. Elrendelt egy rendkívüli auditot is, mert felmerül a gyanú, hogy a korábbi időszakban pénzügyi visszaélések következtek be a koncesszió során.
„A Strabagnak azt javasoljuk, hogy készítse elő az utóbbi évek hiánytalan pénzügyi elszámolásait és teljesítéseit az auditra. Az ámokfutó felelősséghárításai helyett pedig igyekezzen elvégezni azt, amit vállalt! Nem fogjuk hagyni, hogy a Strabag diktáljon!” – fogalmazott közleményében az ÉKM.
Kell az autósok türelme, itt tart a két autópálya kereszteződésében épülő híd
Mérföldkőhöz ér az M44-est az M5-ös felett átvezető autópályahíd építése. Kifejtették, hol áll most a folyamat. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Bejelentés érkezett a SZÉP-kártyákról: őrült költési roham várható, az oka is kiderült
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük