A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat ért el, amely 15,79 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat csaknem 10 milliárd forintból öt új üzletet nyitott, négyet pedig modernizált. Emellett folytatódott a perbáli húsüzem korszerűsítése, és a fontos kezdeményezések indultak a fenntarthatóság érdekében. A SPAR az 1991-es piacra lépése óta a 2023-as év végéig összesen 539 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre Magyarországon.
A lánc üzlettípusainak összetétele a következőképpen néz ki:

A vállalat franchise-hálózata huszonöt üzlettel bővült 2023-ban. Több mint 16 ezer termékből álló árukínálat, logisztikai és oktatási szolgáltatások, informatikai és szakmai segítség áll a SPAR-családhoz tartozó üzletek rendelkezésére, amelyek a csatlakozáskor nagyszabású felújításon és korszerűsítésen esnek át.
Közel 9 milliárdot toltak bérfejlesztésbe
A 13. havi juttatás, a SPAR Hűségprogram és a munkavállalók 15 százalékos vásárlási kedvezménye is érvényben maradt, emellett
a vállalat kizárólag saját forrás felhasználásával valósította meg az éves bérfejlesztést, ami 2023-ban 8,7 milliárd forintot jelentett.
A bővülő partneri együttműködéseknek köszönhetően a munkatársak kedvezményes áron érhetnek el többek között banki szolgáltatásokat, sporttermékeket, színházjegyeket és különféle belépőket. A vállalat elkötelezett a munkavállalók egészségi állapotának megőrzése iránt, ennek érdekében hat éve működik együtt az ország egyik legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójával, amely szűrővizsgálatokat végez, betegségeket diagnosztizál és kezel.
2023-ban is számos képzésen vehettek részt a munkavállalók: az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. A 2019-ben indult SPAR Vezetői Akadémia fejlesztő programjainak fókuszában 2023-ban is a hosszú távú sikeres működéshez szükséges vezetői készségek álltak.
Fókuszban a hazai termelők
A SPAR Magyarország segíti a hazai kisvállalkozásokat, hogy termékeikkel megjelenhessenek áruházaiban: a Hungaricool verseny negyedik alkalommal meghirdetett felhívására 2023-ban 179 vállalkozás jelentkezett 301 termékkel.
Végül 9 nyertes márka 37 új terméke vált elérhetővé az INTERSPAR hipermarketek polcain.
A 2021-ben elindított Régiók Kincsei program szintén a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítja. A vállalat első lépésként hat nagyvárosban – Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen – alakított ki régiós központokat a beszállítói lánc lerövidítése érdekében, 2023-tól kezdve pedig már Budapesten is elérhetővé váltak a hazai kisvállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék kiváló minőségű magyar termékei.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Befellegzett a sufnituningnak, a BMW forradalmat indít el ezzel a spéci alkatrésszel
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás