A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) által indított, tulajdonosok panaszaira hivatkozó vizsgálat szerint baleset nélkül is arról számoltak be Tesla-tulajdonosok, hogy kénytelenek voltak betörni autójuk ablakait, miután bekötötték gyermekeiket az autóba, majd nem tudtak újra beszállni az autóba. A Bloomberg által végzett vizsgálat 140 olyan esetet talált, amikor emberek rekedtek a Teslájukban az ajtókilincsek miatt, köztük több olyan eset is, amely szörnyű sérülésekkel végződött – írta a CNN.

Franz von Holzhausen, a Tesla formatervezési vezetője szerdán egy podcastban elmondta, hogy a vállalat a kézi és elektronikus ajtókioldó mechanizmusok kombinálását tervezi, amelyek pánikhelyzetben könnyebben és gyorsabban segítenek abban, hogy ki lehessen kimenekülni az autóból.

Az nem derült ki, hogy a Tesla az összes autójára vagy csak az újakra vonatkozó javításon dolgozik-e, de nem valószínű, hogy a vállalat képes lesz kombinálni a kétféle módot a már meglévő modelleken.

A Tesla Model S és Model X kilincsei kinyúlnak és behúzódnak, míg a Model 3 és Y kilincsei mechanikusan kihajlanak, ha benyomják őket. De ha ez nem sikerül, az ajtókat manuálisan kell kinyitni a jármű belsejében található ajtónyitóval a kijutáshoz. Ez akkor fordulhat elő, ha egy ütközés után áramszünet keletkezik.

A kézi kioldógombok helyét pedig nehéz lehet megtalálni veszélyhelyzetben, különösen egy kisgyermek számára, vagy egy olyan utas számára, aki nem ismeri a járművet. Számos olyan eset történt, amikor az utasok azért haltak meg vagy égtek meg egy baleset utáni tűzben, mert a helyszínen lévő mentők nem tudták kinyitni az ajtókat.