Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami 4,2 százalékkal több, mint 2023-ban – közölte a cseh sörgyárakat tömörítő szövetség a héten Prágában.

Az MTI tolmácsolta közlemény szerint a tavalyi eredmény azt jelzi, hogy

a néhány éves gazdasági stagnálás után a cseh sörfőzés újfent kezd feléledni.

A mérsékelt növekedés leginkább a kivitelnek, valamint az alkoholmentes sör fokozódó népszerűségének köszönhető. Az alkoholt tartalmazó sörfogyasztás egy főre vetítve tavaly 126 liter volt, két literrel kevesebb, mint 2023-ban. A koronavírus-járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez hasonlítva a tavalyi egy főre eső sörfogyasztás 16 literrel alacsonyabb.

Az alkoholmentes sörökből tavaly 1,613 millió hektolitert főztek a sörgyárak, 13,7 százalékkal többet, mint 2023-ban, 2019-hez viszonyítva pedig több mint 50 százalékosra rúg a mentesek növekedése.

Ezt azt jelenti, hogy az alkoholmentes sörök tavaly az egész sörgyártás mintegy 10 százalékát teszik már ki – mutat rá a sörgyári szövetség.

Az alkoholmentes sörök népszerűsége mögött elsősorban a csehek egyre aktívabb életmódját látjuk

– fogalmazott Tomás Slunecko, a szövetség ügyvezető igazgatója újságíróknak. Megjegyezte, hogy ezen sörök választéka egyre szélesebb.

A sörgyárak kivitele tavaly 5,9 millió hektolitert tett ki, ami az egész termelés (20,9 millió) több mint egynegyede. 2009 óta ez a legmagasabb arány – írták a közleményben, jelezve, a korábbi évhez viszonyítva tavaly az export 788 000 hektoliterrel volt magasabb.

A cseh sör iránti kereslet az egész Európai Unióban növekszik, leginkább Németországban és Szlovákiában. Az unión kívülre 1,6 millió hektoliter sört szállítottak a csehek.

A sörbehozatal továbbra is alacsony, a hazai fogyasztás mindössze három százaléka. Ugyanakkor egy év alatt a külföldi sörök fogyasztása 9 százalékkal emelkedett.

A sör 75 százalékát az üzletekben adták el. A vendéglői, kocsmai sörfogyasztás fokozatosan csökken. A palackozott sör egyre népszerűbb, tavaly az összes fogyasztás majdnem egynegyedét tette ki.

Kocsmasport újratöltve: őrületesen megdobta a Guinness söreladásait egy új TikTok-trend

Az ismert ír sörgyártó számára iszonyúan gyümölcsözőnek bizonyult bevétel terén a közösségi média nyers ereje. Részletek.