Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami 4,2 százalékkal több, mint 2023-ban – közölte a cseh sörgyárakat tömörítő szövetség a héten Prágában.
Az MTI tolmácsolta közlemény szerint a tavalyi eredmény azt jelzi, hogy
a néhány éves gazdasági stagnálás után a cseh sörfőzés újfent kezd feléledni.
A mérsékelt növekedés leginkább a kivitelnek, valamint az alkoholmentes sör fokozódó népszerűségének köszönhető. Az alkoholt tartalmazó sörfogyasztás egy főre vetítve tavaly 126 liter volt, két literrel kevesebb, mint 2023-ban. A koronavírus-járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez hasonlítva a tavalyi egy főre eső sörfogyasztás 16 literrel alacsonyabb.
Az alkoholmentes sörökből tavaly 1,613 millió hektolitert főztek a sörgyárak, 13,7 százalékkal többet, mint 2023-ban, 2019-hez viszonyítva pedig több mint 50 százalékosra rúg a mentesek növekedése.
Ezt azt jelenti, hogy az alkoholmentes sörök tavaly az egész sörgyártás mintegy 10 százalékát teszik már ki – mutat rá a sörgyári szövetség.
Az alkoholmentes sörök népszerűsége mögött elsősorban a csehek egyre aktívabb életmódját látjuk
– fogalmazott Tomás Slunecko, a szövetség ügyvezető igazgatója újságíróknak. Megjegyezte, hogy ezen sörök választéka egyre szélesebb.
A sörgyárak kivitele tavaly 5,9 millió hektolitert tett ki, ami az egész termelés (20,9 millió) több mint egynegyede. 2009 óta ez a legmagasabb arány – írták a közleményben, jelezve, a korábbi évhez viszonyítva tavaly az export 788 000 hektoliterrel volt magasabb.
A cseh sör iránti kereslet az egész Európai Unióban növekszik, leginkább Németországban és Szlovákiában. Az unión kívülre 1,6 millió hektoliter sört szállítottak a csehek.
A sörbehozatal továbbra is alacsony, a hazai fogyasztás mindössze három százaléka. Ugyanakkor egy év alatt a külföldi sörök fogyasztása 9 százalékkal emelkedett.
A sör 75 százalékát az üzletekben adták el. A vendéglői, kocsmai sörfogyasztás fokozatosan csökken. A palackozott sör egyre népszerűbb, tavaly az összes fogyasztás majdnem egynegyedét tette ki.
Kocsmasport újratöltve: őrületesen megdobta a Guinness söreladásait egy új TikTok-trend
Az ismert ír sörgyártó számára iszonyúan gyümölcsözőnek bizonyult bevétel terén a közösségi média nyers ereje. Részletek.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Áramra várnak a CAF-villamosok
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör