Hiába a sok bizonytalanság, fordulóponthoz ért a nemzetközi akkumulátorüzletág. Ugyanis 2025 második negyedévében először zárt nyereséggel az SK Innovation akkumulátor üzletága – derült ki a magyarországi gyártósorral is rendelkező dél-koreai cég július végén közzétett pénzügyi beszámolójából.

Főbb számok:

  • árbevétel: 2,11 ezer milliárd dél-koreai won (~1,5 milliárd amerikai dollár),
  • üzemi eredmény: –66,4 milliárd won, azonban az
  • integrált eredmény: +60,9 milliárd won.

Mi áll a pozitív fordulat mögött?

Rekordösszegű, 273,4 milliárd won támogatást kaptak az Egyesült Államokban működő akkumulátorgyáraik az úgynevezett Inflációcsökkentési Törvény (IRA) alapján. Ez amerikai állami támogatás (AMPC) 60 százalékkal haladja meg az előző negyedévben kapott összeget.

Növekvő termelés következtében bővítik a kapacitást az észak-amerikai piac kiszolgálásához.

Az SK Innovation vállalati előretekintéséből kiderül, továbbra is konzervatív készletpolitikát alkalmaz az amerikai vámokkal kapcsolatos bizonytalanságok miatt. A hangsúly a működési hatékonyság javításán és az európai termelés fokozásán van.

Stratégiai céljuk 2030-ra a 20 milliárd won EBITDA elérése a teljes vállalaton belül, részben az akkumulátor-üzletág húzóerejére építve.

Egyébként a legfrissebb közlés szerint az SK Innovation Co. akkumulátorgyártó részlege az amerikai és európai autógyártókkal való együttműködéssel felgyorsítja a legmodernebb technológiák fejlesztését azzal a céllal, hogy növelje részesedését a nemzetközi piacon.

Park Kisoo, a vállalat K+F részlegének vezetője egy interjúban elmondta:

az SK On a hőmenedzsment-technológia fejlesztésére összpontosít - például az immerziós hűtésre - amely növeli az akkumulátorok hatékonyságát a mesterséges intelligenciát használó adatközpontokban, energiatároló rendszerekben és elektromos járművekben.

Hozzátette, hogy a cég már tárgyalásokat folytat a Ford Motor Co.-val és a Hyundai Motor Co.-val az innovatív technológia fejlesztéséről.

Park Kisoo szerint a K+F központ arra fog törekedni, hogy belső szinten ösztönözze a beszállítói kör diverzifikálását és az ellátási lánc megerősítését annak érdekében, hogy támogassa a vállalat termelését és energiatárolási üzletágát.

Az elektromos járművek iránti kereslet várhatóan tovább csökken az amerikai adókedvezmények szeptemberi kivezetése miatt,

de a K+F vezetője szerint a globális értékesítés már 2027 végére újra fellendülhet, feltéve, ha az autógyártók képesek lesznek csökkenteni az árkülönbséget az elektromos és a belső égésű motoros járművek között.

Az SK On célja, hogy 2027 végére kifejlessze a szilárdtest-akkumulátorokat, és 2029-től megkezdje azok tömeggyártását. A félig szilárdtest-akkumulátorok, amelyek a jelenlegi és a következő generációs technológiák hibrid megoldásai, még ennél is korábban piacra kerülhetnek. A szilárdtest-akkumulátorok erősebbek, tartósabbak, gyorsabban tölthetők és még biztonságosabbak, mint a jelenleg az elektromosjármű-piacon uralkodó lítiumion-cellák. Ez világszintű versenyt indított el a piacra kerülésükért a vezető beszállítók között - közölte a cég.