Vadásznak az akciókra és a kedvezményes ajánlatokra az inflációtól megfáradt vásárlók, akiknek körében nem véletlenül egyre népszerűbbek az úgynevezett sajátmárkás áruházi termékek.

A Private Label Manufacturers Association januári becslése szerint, amelyet a CNBC idéz, a boltokban kapható márkás termékek amerikai értékesítése tavaly közel 4 százalékkal rekordösszegre, 271 milliárd dollárra emelkedett.

Ugyanakkor nem csak a megfizethetőség a váltás oka, hanem az is, hogy számos vásárló egész egyszerűen nem tudja megkülönböztetni egymástól a sajátmárkás termékeket és a nem sajátmárkás termékeket.

A First Insight által nemrégiben megkérdezett fogyasztók 71 százaléka azt nyilatkozta az Egyesült Államokban, hogy pontosan tisztában van vele, mikor vásárol sajátmárkás termékeket. Amikor azonban a kiskereskedelmi piackutató cég egymás mellett mutatott nekik saját és nem saját márkás termékeket, gyakorlatilag ugyanennyien – 72 százalékban – nem tudták helyesen azonosítani a sajátmárkás terméket.

A szakértők szerint ez szándékos, és a marketingesek direkt használnak elegánsabb csomagolást már a sajátmárkás termékek esetében is. Vagyis ma már nem feltétlenül jellemzője az olcsóbb, saját márkás termékeknek, hogy a külsejük is szerényebb, „fapadosabb” lenne. A sajátmárkás termékekhez kapcsolódó puritán csomagolás tehát egyre inkább a múlté.