Vadásznak az akciókra és a kedvezményes ajánlatokra az inflációtól megfáradt vásárlók, akiknek körében nem véletlenül egyre népszerűbbek az úgynevezett sajátmárkás áruházi termékek.
A Private Label Manufacturers Association januári becslése szerint, amelyet a CNBC idéz, a boltokban kapható márkás termékek amerikai értékesítése tavaly közel 4 százalékkal rekordösszegre, 271 milliárd dollárra emelkedett.
Ugyanakkor nem csak a megfizethetőség a váltás oka, hanem az is, hogy számos vásárló egész egyszerűen nem tudja megkülönböztetni egymástól a sajátmárkás termékeket és a nem sajátmárkás termékeket.
A First Insight által nemrégiben megkérdezett fogyasztók 71 százaléka azt nyilatkozta az Egyesült Államokban, hogy pontosan tisztában van vele, mikor vásárol sajátmárkás termékeket. Amikor azonban a kiskereskedelmi piackutató cég egymás mellett mutatott nekik saját és nem saját márkás termékeket, gyakorlatilag ugyanennyien – 72 százalékban – nem tudták helyesen azonosítani a sajátmárkás terméket.
A szakértők szerint ez szándékos, és a marketingesek direkt használnak elegánsabb csomagolást már a sajátmárkás termékek esetében is. Vagyis ma már nem feltétlenül jellemzője az olcsóbb, saját márkás termékeknek, hogy a külsejük is szerényebb, „fapadosabb” lenne. A sajátmárkás termékekhez kapcsolódó puritán csomagolás tehát egyre inkább a múlté.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget