Rick Astley 1987-es slágere, a „Never Gonna Give You Up” egymilliárd megtekintést ért el a Spotify-streamen. A 27 évesen visszavonult énekes  azt mondja, már kevésbé híres, de boldogabb, mint valaha – írta meg a CNBC.

Rick Astley mindössze 21 éves volt, amikor felvette a dalt, amely két hétig vezette a Billboard Hot 100-as listáját, majd további 24 hétig ott is maradt. Kiderült azonban, hogy fényéből mit sem vesztett, mert a dal évtizedekkel később újra népszerű lett a millenniumi és a Z generációsok körében.

Astley dala hétfőn csatlakozott a Spotify „Milliárdok Klubjához”.

A most 59 éves énekes a USA Today-nak azt mondta, „a streaming platformoknak köszönhetően egy teljesen új generáció fedezhette fel az enyémhez hasonló zenéket. Az 1 milliárd stream elérése olyan dolog, amiről soha nem álmodtam volna.”

Astley dalának modernkori népszerűségét a „Rickrolling”-nak köszönheti, amely egy online félrevezető linknek köszönhető, ezen keresztül rávesznek embereket a dal videoklipjének megtekintésére.

Azt nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzt kaphatott Astley az online jelenségnek köszönhetően, mivel a streaming szolgáltatások, forgalmazók és zenei kiadók ritkán tesznek közzé pontos kifizetési adatokat. 

Astley már akkor is jól állt anyagilag, amikor 27 évesen „nyugdíjba vonult” – nyilatkozta az ITV „This Morning” című műsorában október 28-án. 2008-ban „egy rakás pénzt” kapott azért, hogy elénekelje a „Never Gonna Give You Up”-ot a Macy’s hálaadás napi felvonulásán, aztán részt vegyen egy 2015-ös Virgin Mobile reklámban.

„Kétszer is jól megfizettek a Rickrollingért” – írta Astley.