Deloitte 2022-es ünnepi kiskereskedelmi felmérése szerint a kiskereskedelmi cégek vezetőinek 77 százaléka arra számít, hogy az ünnepek alatti eladások növekedni fognak az előző évhez képest, 66 százalék pedig arra számít, hogy az online ünnepi vásárlási forgalom legalább egy számjegyű növekedést fog mutatni az előző évhez képest.

A kérdés az, hogy vajon tömegesen visszatérnek-e a fogyasztók a fizikai boltokba és a bevásárlóközpontokba vagy a kiskereskedelem jellege tovább változik?

A márkáknak és a kereskedőknek úgy kell változtatniuk a termékeiken és szolgáltatásaikon, hogy ott találkozzanak a vásárlókkal, ahol éppen vannak és ugyanezen okokból meg kell változtatniuk az ügyfélkapcsolataik kezelését is

– mondta Schenk Tamás, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.

A 2023-as ünnepi vásárlási szezon sorsa nagyrészt már eldőlt, az idei tapasztalatok azonban hasznosak lesznek a jövőre nézve.

Az jelzi majd a hosszú távú trendeket, ahogy a fogyasztók a gyorsan változó gazdasági körülmények közepette kezelik vásárlási igényeiket.

A kereskedők 98 százaléka jártasnak vallja magát a különböző AI eszközök használatában, azonban csak 33 százaléka van tisztában azzal, hogy ezen eszközök használata ténylegesen milyen hatással bír az üzleti tevékenységére

– emelte ki Aracsi Bernadett, a Deloitte Magyarország FMCG-Retail iparági csoportjának vezetője. Hozzátette, az adatok és a mesterséges intelligencia növekvő erejének köszönhetően a kereskedők a jövőben agilisabbak és rugalmasabbak lehetnek.

A kiskereskedők már most számos lépést megtehetnek, hogy kihasználják a generatív AI-ban rejlő lehetőségeket. Előfordulhat, hogy amiket 2023 késő őszén próbálnak ki még nem változtatja meg drámaian az idei eredményeiket, ám megalapozhatja a következő évek hatékonyabb és eredményesebb vásárlói élményeit

– mondta Schenk Tamás.

A tanulmány három lépést határoz meg arra, hogyan lehet felkészíteni egy vállalkozást a technológia alkalmazására.

Mintha időgépbe kerültünk volna, úgy visszaesett a magyarok életszínvonala

„Jelenleg az átlagbér vásárlóereje nagyjából a 2021-es átlagnak felel meg, tehát sikerült feltalálni az időgépet és visszarepülnünk a 2021-es életszínvonalra, már ami a béreket illeti” – jelezte az Economx-nak Virovácz Péter. Az ING vezető elemzője kérésünkre kinyitotta a kockás füzetét, és részletesen kiszámolta, hogyan alakultak a magyar bérek. Bővebben >>>