Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyeknél – ez teljesen automatikusan történt anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a Facebook-oldalán.

Hegyi Zsolt a posztban jelezte, az első napokban felfedeztek – és azóta már ki is javítottak – egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.

Kiemelte, hogy a késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán: a +36 (1) 349 4949, illetve a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámokon.

Késett a vonatom, hogyan kérhetem vissza a jegy árát? - teszteltük az új MÁV appot

Új, az eddiginél korszerűbb applikációt indított el a MÁV, a MÁV+-t. A korábbi és az új applikáció párhuzamosan használható, azonban van egy funkció, amit csak az újabb alkalmazás tud: a késési biztosítást. A DÁP és az EgészségAblak applikációk után most a MÁV+ működését is teszteltük.

A társaság vezérigazgatója arra is kitért, hogy

a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a céljuk, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát.