Linz városa a modern turizmusmarketing egyik legizgalmasabb műhelyévé vált az elmúlt évtizedben, formabontó kampányok, új szemléletmód, meglepő narratíva és különös látványvilág, mindez provokatívan, viccesen, elgondolkodtatóan és inspirálóan – így foglalja össze a megújult Linz városát a turizmus.com.
„No risk, no fun" – így hangzik az új kampányfilm egyik zárógondolata, miután Linz folyamatosan keresi azokat az utakat, amelyekkel megőrizheti úttörő szerepét az ágazatban.
Ez a kampányfilm szintén nem a szokásos turisztikai keretek között mozog.
- arra hív, hogy készüljünk fel arra, hogy semmire sem lehetünk igazán felkészülve,
- eközben valahol mélyen minden egyes jelenet Linzről szól.
King Kong árnyéka a főtéren, a hot dogként életre kelő furcsa lények vagy a videojáték-szerű belváros, mind azt kérdezik tőlünk:
mit várunk ma egy várostól, és mi történik, ha másképp nézünk rá?
Linz az „Expect the Unexpected” elnevezésű kampánnyal világos üzenetet küld: nem akar mindenáron tetszeni. Nem a szelfipontokra, nem az Insta-kompatibilis látványra épít. Helyette inspirálni, provokálni és gondolkodtatni akar.
Ez a hozzáállás tökéletesen összhangban van a város UNESCO City of Media Arts státuszával, az Ars Electronica örökségével és az új Jövőstratégia 2030 értékválasztásaival – amelyek a jövőorientáltságot, a hitelességet és a kulturális átalakulást helyezik előtérbe. Ez a tudatos távolodás az algoritmusok által kínált, „tökéletes élményt” ígérő turizmustól, és közeledés egy emberközelibb, nyitottabb, játékosabb városélményhez.
A cél nem csupán az, hogy több látogató érkezzen Linzbe, hanem hogy új típusú kapcsolat jöjjön létre: a látogatók és a helyi lakosok, a kortárs kultúra – és önmagunk között.
Ahogy a kampányfilm rendezője, Sinisa Vidovic fogalmazott: „Nem terméket árulunk, hanem kockázatot vállalunk.” Ez a kijelentés stratégiai szinten is arról szól, hogy Linz kísérleti tereppé válik, egyfajta kulturális és turisztikai laboratóriummá, ahol a valós és mesterséges világok találkozása új, néha meghökkentő, de mindig elgondolkodtató élményeket hoz létre.
A kampány nem ér véget a videónál: különböző linzi szolgáltatókkal és kulturális szereplőkkel közös akciók is készülnek, hogy a látogatók személyes „Aha-élményeken” keresztül kapcsolódhassanak a városhoz.
Ha elég bátrak vagyunk, hogy új szemmel nézzünk Linzre, talán rájövünk: nem az MI generálja az élményeket, hanem mi magunk – ha kilépünk az elvárásaink mögül, és elfogadjuk a váratlant – összegezhető a kampányfilm mondanivalója.
Már a hűsölő nyaralókra készül Ausztria: hatalmas pénzt pumpálnak a turizmusba
Igyekszik alkalmazkodni a klímaváltozáshoz Ausztria: rekordösszeget tervez költeni az alpesi túraösvények javítására és a menedékházak felújítására, hogy ezzel is fellendítse a forróság elől hűvösebb térségeket keresők forgalmát.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget