Linz városa a modern turizmusmarketing egyik legizgalmasabb műhelyévé vált az elmúlt évtizedben, formabontó kampányok, új szemléletmód, meglepő narratíva és különös látványvilág, mindez provokatívan, viccesen, elgondolkodtatóan és inspirálóan – így foglalja össze a megújult Linz városát a turizmus.com.

„No risk, no fun" – így hangzik az új kampányfilm egyik zárógondolata, miután Linz folyamatosan keresi azokat az utakat, amelyekkel megőrizheti úttörő szerepét az ágazatban.

Ez a kampányfilm szintén nem a szokásos turisztikai keretek között mozog.

  • arra hív, hogy készüljünk fel arra, hogy semmire sem lehetünk igazán felkészülve,
  • eközben valahol mélyen minden egyes jelenet Linzről szól.

King Kong árnyéka a főtéren, a hot dogként életre kelő furcsa lények vagy a videojáték-szerű belváros, mind azt kérdezik tőlünk:

mit várunk ma egy várostól, és mi történik, ha másképp nézünk rá?

Linz az „Expect the Unexpected” elnevezésű kampánnyal világos üzenetet küld: nem akar mindenáron tetszeni. Nem a szelfipontokra, nem az Insta-kompatibilis látványra épít. Helyette inspirálni, provokálni és gondolkodtatni akar.

Ez a hozzáállás tökéletesen összhangban van a város UNESCO City of Media Arts státuszával, az Ars Electronica örökségével és az új Jövőstratégia 2030 értékválasztásaival – amelyek a jövőorientáltságot, a hitelességet és a kulturális átalakulást helyezik előtérbe. Ez a tudatos távolodás az algoritmusok által kínált, „tökéletes élményt” ígérő turizmustól, és közeledés egy emberközelibb, nyitottabb, játékosabb városélményhez.

A cél nem csupán az, hogy több látogató érkezzen Linzbe, hanem hogy új típusú kapcsolat jöjjön létre: a látogatók és a helyi lakosok, a kortárs kultúra – és önmagunk között. 

Ahogy a kampányfilm rendezője, Sinisa Vidovic fogalmazott: „Nem terméket árulunk, hanem kockázatot vállalunk.” Ez a kijelentés stratégiai szinten is arról szól, hogy Linz kísérleti tereppé válik, egyfajta kulturális és turisztikai laboratóriummá, ahol a valós és mesterséges világok találkozása új, néha meghökkentő, de mindig elgondolkodtató élményeket hoz létre.  

A kampány nem ér véget a videónál: különböző linzi szolgáltatókkal és kulturális szereplőkkel közös akciók is készülnek, hogy a látogatók személyes „Aha-élményeken” keresztül kapcsolódhassanak a városhoz.

Ha elég bátrak vagyunk, hogy új szemmel nézzünk Linzre, talán rájövünk: nem az MI generálja az élményeket, hanem mi magunk – ha kilépünk az elvárásaink mögül, és elfogadjuk a váratlant – összegezhető a kampányfilm mondanivalója.

Már a hűsölő nyaralókra készül Ausztria: hatalmas pénzt pumpálnak a turizmusba

Igyekszik alkalmazkodni a klímaváltozáshoz Ausztria: rekordösszeget tervez költeni az alpesi túraösvények javítására és a menedékházak felújítására, hogy ezzel is fellendítse a forróság elől hűvösebb térségeket keresők forgalmát.