Az elmúlt harminc év legnagyobb tarifareformján dolgozik Lázár János, ezzel párhuzamosan pedig Orbán Viktor kormányhatározatban bízta meg az építési és közlekedési minisztert a közösségi közlekedés tarifa– és kedvezményrendszerének átalakítására, amely meg is jelent a Magyar Közlönyben. A vármegye– és országbérlet bevezetéseinek eredményeiről, valamint a tarifa- és kedvezményrendszer további átfogó korszerűsítésével és egyszerűsítésével összefüggő feladatokról című kormányhatározat, amit Orbán Viktor miniszterelnök jegyez – írja az Index.

A határozatban az áll:

a közösségi közlekedés versenyképességének és a személyszállítási közszolgáltatásokhoz való hozzáférési lehetőségének növelése, valamint az utazóközönség igényeihez lényegesen jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes tarifarendszer kialakítása érdekében – a tarifa- és kedvezményrendszer átalakításával.

2024. szeptember 30-ával bevezetik a készpénzmentes jegyvásárlást a helyközi személyszállítási közszolgáltatásba.

Ezt a lehetőséget biztosító jogszabálytervezetet Lázár Jánosnak szintén március elsejéig kell a kormány elé terjesztenie.

Lázár János a közösségi oldalán már bejelentette, hogy egy konkrét cselekvési programot mutatott be a kormánynak arról, hogy miként tenné ingyenessé a közösségi közlekedést a 65 év felettieknek és a 14 év alattiaknak az egész ország területén.

Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformján dolgozom a munkatársaimmal a minisztériumban és a MÁV-VOLÁN-csoportnál. A célom az, hogy 65 év felett és 14 év alatt ingyenesen utazhasson mindenki Magyarországon.

 

Ezzel a közösségi közlekedés nyertesévé tehetünk minden magyar családot – fogalmazott és hozzátette, hogy a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok számára is ingyenessé tenné, például a fogyatékossággal élőknek.

Emellett az eddigieknél több segítséget akar adni a közalkalmazottak, például a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához.

Alapjaiban változtatná meg a MÁV-Volán jegykínálatát Lázár János, a mintegy százfajta jelenlegi díjtípusból csak néhány maradna. A 14 éven aluliak közlekedését is ingyenessé tenné.A miniszter szerint az a legnagyobb probléma, hogy jelenleg mintegy százféle díjtétel érhető el a MÁV–Volán csoportnál, ezeknek a nagy része pedig mára el is veszítette az értelmét. Ezért szeretné azt, hogy csak néhány egyszerű díjtípus és jegy maradjon meg a változtatás után.Lázár szerint a cél az, hogy mindenki számára érthetőek, átláthatóak, hozzáférhetőek és megfizethetőek legyenek a jegyek, valamint működjenek profi módon. Erről itt olvashat részletesebben >>>