A Mol Limo hét év budapesti működés után vidékre is kiterjeszti autómegosztó szolgáltatását: 

  • október 7-től Debrecenben, Győrben, Székesfehérváron és Szegeden is elérhetőek lesznek a Limo járművei;
  • a szolgáltatás egyelőre pilot jelleggel indul: minden városban a helyi Mol-töltőállomásokon kialakított Limo pontokon lehet átvenni és leadni az autókat;
  • a flotta mindenhol egységes: Toyota Yaris Hybrid személyautók, valamint Opel Combo és Opel Movano kishaszonjárművek állnak rendelkezésre – az utóbbiakkal akár külföldre is lehet utazni, tíz európai országba;
  • az árazás megegyezik a budapestivel – viszont az év végéig minden városban felhasználható egy egy egyszeri, 2000 forint értékű kupon.

A Mol Limo az országos terjeszkedést a budapesti szolgáltatás stabilizálása után látta időszerűnek. A cég szerint a vidéki piac különösen ígéretes, hiszen ezek regionális, egyetemi központok – ahol erős a digitális nyitottság és jelentős a fiatal, mobil felhasználói réteg. Ráadásul a 150 ezres ügyfélbázisuk egyre nagyobb része él már nem Budapesten, így a vidéki igények kiszolgálása természetes következő lépés volt.

„Szolgáltatásunk az elmúlt hét évben Budapesten stabilan fejlődött, és elértünk egy olyan működési hatékonysági szintet, amely lehetővé teszi, hogy más városokra is koncentráljunk”

– fogalmazott az Economxnak Vető Bálint, a cég ügyvezetője. Hozzátette, a mostani pilot jellegű bővítés célja a valós ügyféligények felmérése és olyan tapasztalatok gyűjtése, amelyek alapján megalapozott döntést hozhatnak a jövőbeni terjeszkedésről – mind újabb települések bevonásáról, mind a flottaméret növeléséről.

Kép: Economx

Kikre lő vidéken a Limo?

Vető Bálint elárulta azt is, hogy az új vidéki Limo pontok bevezetéssel két fő felhasználói igényt szeretnénk kiszolgálni: 

  • egyrészt a meglévő ügyfeleikre is számítanak, akik már Budapesten is használják vagy korábban használták a szolgáltatást, és most akár vidéken élnek, dolgoznak vagy utaznak; 
  • másrészt legalább ugyanilyen fontos számukra azoknak az új ügyfeleknek az elérése, akiknek ezekben a vidéki városokban – legyen szó mindennapi ügyintézésről, alkalmi szállításról vagy költözésről – van szükségük személyautóra vagy kishaszonjárműre.

Mindezek mellett a Mol Limo kiválóan alkalmas céges, eseti mobilitási igények kiszolgálására is, a helyi vállalkozások és cégek számára a személyautók rugalmas flotta-kiegészítési lehetőséget biztosítanak, míg a kishaszonjárművek egy teljeskörű, azonnal rendelkezésre álló megoldást nyújtanak alkalmi fuvarfeladatokra, szállításra vagy akár napi működés támogatására – tette hozzá a cégvezető. 

Vető Bálint, a MOL Limo ügyvezetője
Vető Bálint, a Mol Limo ügyvezetője
Kép: Economx, Hartl Nagy Tamás

Az egyik legfőbb különbség a budapesti használathoz képest, hogy 

vidéken a járművek bérlésének indítása és lezárása kizárólag az adott város kijelölt Limo pontjain történik, amelyek helyi Mol töltőállomásokon találhatók.

A közlekedési szokások és távolságok tekintetében is más jellegű használatra számítanak: a vidéki bérlések során várhatóan hosszabb utakat tesznek majd meg az ügyfelek, mint a budapesti használat esetén. Vető Bálint szerint összességében a szolgáltatás vidéki használata rugalmas marad, de a felhasználási minták várhatóan jobban igazodnak a helyi közlekedési és életviteli sajátosságokhoz. Kiemelte továbbá, hogy a vidéki városokban bérelt autókkal is lehet közlekedni az ország teljes területén, sőt, flottájuk szinte minden tagja már 10 európai országba is vihető – viszont a bérlés elindítása és lezárása egyelőre csak a városon belül lehetséges.

„A Mol Limo egyik legnagyobb előnye a hagyományos autókölcsönzőkkel szemben a maximális rugalmasság”

– válaszolta az ügyvezető, kiemelve, hogy a járműveik – legyen szó személyautóról vagy kishaszonjárműről – akár egy órára is bérelhetők, éjjel-nappal, előzetes foglalás és kaució nélkül, ráadásul nem kell előre meghatározni, hogy mennyi időre viszik el az autót, és nincs visszaviteli határidő sem.