Majdnem egy évszázada egy ismeretlen svájci kisváros adott otthont a később kávéóriássá nőtt Nescafénak. A Nestlé zászlóshajóként indult az oldódó kávépor piacán 1938-ban, onnan jutott a liofilizált granulátumokon át a kávékapszulákig. Azonban most megint kihívás előtt áll a cég, mert a Z generáció nemcsak az alkoholfogyasztásban változott meg, de már a kávét is másképp, máskor kívánja – írja a CNBC.

A Nescafénak a gyorsan növekvő hideg kávépiaccal kell dacolnia.

A vállalat becslései szerint ma az otthonon kívül fogyasztott kávé egyharmada jeges. Sok fiatalabb fogyasztó, nevezetesen a Z generáció, így találkozik először a nedűvel, amelynek ideje a Nescafé szívében valójában reggel van, amikor forrón isszuk az italokat. De ez leáldozóban lesz.

A márkának most egy olyan térbe kell beilleszkednie, amelyben egész nap kapható az itala, de inkább délután fogyasztják és hidegen. A Z generáció igencsak izgalmas feladatok elé állítja a Nescafét.

Ebben a Nescafé és testvérmárkája, a Nespresso lehet kulcsfontosságú, miután a Nestlé részvényei elmaradtak a főbb riválisai, például az Unilevertől.

Laurent Freixe vezérigazgató, aki szeptemberben vette át a cég irányítását, nagyobb és jobb innovációt akar létrehozni, áttörést akar elérni a kávépiacon.

A cég legújabb ötlete, a Nescafé Espresso Concentrate, egy hideg folyékony koncentrátum, amely hűtött koffeines italok alapjaként használható.

Ez egyike azon hideg kávétermékeknek, amelyek az utóbbi időben elárasztották a piacot, azonban a többségük az előre kevert, fogyasztásra kész termékek piacán van. A Nestlé szerint a cél a testre szabás, a koncentrátumot úgy tervezték, hogy a fogyasztók otthon, saját ízlésük szerint például tej, víz, limonádé vagy más italok hozzáadásával készíthessék el.

A terméket 2024 végén indították útjára Ausztráliában, azóta pedig az Egyesült Államokba, az Egyesült Királyságba, Kanadába, Japánba, Kínába és Szingapúrba is kiterjesztették, és további piacok megnyitásáról is szó van. Eközben persze arról sem maradnak le, hogy ismert influenszerrel a közösségi média felhasználói körében népszerűsítsék a terméket.

Az alkohol alternatívája  lenne?

A kávéóriás most abban reménykedik, hogy az új fogyasztók és fogyasztási szokások utat nyithatnak az indiai, kínai és japán teapiacra való betörésnek.

Tanulmányok sora mutatta ki az utóbbi időben, hogy a Z generáció körében már csökkent az alkoholfogyasztás mértéke az előző generációkhoz képest, ami az alkoholmentes, valamint az egészség- és wellness-orientált alternatívák fellendülését idézte elő.

A Nescafé úgy gondolja, a kávé lehet az, ami mellett este a fiatalok esténként a barátaikkal beszélgethetnek, miközben felnőttes italt kortyolgatnak, amiben nincs alkohol.

Koffein nélkül is pörögnek az amerikai kávékereskedők, megisszuk ennek még a levét

Felpörgött a brazil kávéval teli hajók mozgatása, a kereskedők a legtöbbet akarják bevinni az Egyesült Államokba, mielőtt érvénybe lép az 50 százalékos vámtarifa. A brazil kávészövetkezet szerint az árakat nem lehet újratárgyalni, így ezt a többletköltséget a kereskedőknek kell átvállalni. Erről itt írtunk bővebben >>>