Nem mindenki tölti otthon szívesen a karácsonyi ünnepeket, nincs ez másképp a magyar lakosság esetében sem, ugyanis a CLICKnCRUISE közleménye szerint
tavalyhoz képest másfélszeresére szökött a téli hajóutak értékesítése, miközben a kínálatuk is bővült.
A hajóutak online foglalására szakosodott magyar startup alapítója, Hajdu-Pásztor Petra elmondta:
Az ünnepi hajóutat választó utasaink nagy részének ez már nem az első hajóútja lesz.
Az utazási iroda azt közölte, hajóval a decemberi időszakban a magyarok kedvence úti céljai
- a Perzsa-öböl, benne Dubaj és az Egyesült Arab Emírségek;
- a Karib-szigetek; és
- a Nyugat-Mediterrán térség, ezen belül a Földközi-tenger és a Kanári-szigetek.
Mint folytatták, az utazók többsége hétnapos hajóútra megy a télen. Bár az ünnepi időszak jellemzően drágább, de más téli dátummal
már napi 22 ezer forintért foglalhatunk hétnapos hajóutat a Földközi-tengeren.
Ez a 152 859 forintos alapcsomag árát jelenti.
A startup tapasztalatai alapján a magyarok legkedveltebb kabin típusa a balkonos, ami közép árkategóriának felel meg; adataik szerint közel minden második foglalásuk során ezt választják. A magyar vendégek számára ugyan fontos az ár, de a kabinon jellemzően nem spórolnak.
2023-hoz képest az idei évben két és félszeresére nőtt a clickncruise.hu oldalán hajóutat foglaló magyarok száma
– számoltak be.
Arra is kitérnek, az ünnepek alatt a magyar utasok különösen kedvelik a hajók fedélzetén elérhető spa szolgáltatásokat, például a szaunát, gőzkabint és masszázst. A családosok gyakran ajándékként vásárolják meg a gyerekek számára az extra szórakozási lehetőségeket nyújtó jegyet, amivel kipróbálhatják a VR-játékokat, 4D mozikat vagy akár a Forma-1 szimulátorokat.
A hajótársaságok különleges figyelmet fordítanak az ünnepi díszítésre, így karácsonyi hangulatra is.
„Egy korábbi felmérésünkben a megkérdezettek négyötöde több mint kétszer olyan drágának gondolta az egyhetes mediterrán hajóutat, mint amennyibe az valójában kerül”
– mondta érdekességként a cégalapító.
A közlemény szerint azon túl, hogy vannak olyan területek, ahova csak hajóval lehet eljutni, sokak számára a hajóút egy komplex élményt jelent, hiszen valamennyi hajón már go-kart, szörf vagy épp szabadesés-szimulátor, és szórakozóhelyek sokasága is várja őket. A magyar utasok zöme legfeljebb fél évvel az indulás előtt lefoglalja a hajóutat.
A vendégek közel harmada 3-6 hónappal előre lefoglalja a hajóutat, kb. ötödük 1-2 hónappal az indulás előtt, 15 százalékuk pedig 2-3 hónappal előre foglal
– ismertette a részleteket a startup alapítója.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Nem állnak le a fuvarozók, megegyezést akarnak
Hatalmas leállás jön az egyik legnagyobb banknál
Nagy Márton: A magyarok pénze nő a leggyorsabban
Már kopogtat a mediterrán ciklon, hozza a havat karácsony estére
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Donald Trump megint nagyot álmodott, jöhet az Arany Flotta