Jelentős szigorítást tervez az idősebb járműveknél az Európai Bizottság. Az uniós testület szerint a régebbi autók fokozott kockázatot jelentenek a közlekedésbiztonságra és a környezetre. Ezért

a 10 éven felüli járművek esetében évente tennék kötelezővé a műszaki vizsgát és az emissziós ellenőrzést. Emellett maga a vizsgáztatás is jelentősen drágulna a vizsgaállomásokra beszerzendő drága károsanyag-kibocsátási mérőeszközök és más technikai okok miatt

- számolt be a Magyar Nemzet.

A lap szerint Magyarországon, ahol az autóállomány átlagéletkora 16 év felett jár, óriási gondokat okozna az uniós elképzelés. Nem véletlenül tiltakozott ellene korábban ellene a kormány.

Szakértők szakmailag sem tartják indokoltnak az elképzelést.

Farkas Károly, a Magyar Autóklub Közép-Dunántúl Regionális Szervezetének elnöke a Komárom-Esztergom vármegyei hírportál megkeresésére úgy vélte: a mai vizsgaciklus megfelelő, inkább a közúti ellenőrzéseket kellene fokozni. 

A jelenlegi uniós szabályozás szerint egyébként az újonnan forgalomba helyezett autók első műszaki vizsgája legfeljebb négy év után esedékes, utána pedig maximum kétévente kell szemlére járulni. Ennek megfelelő  a magyar jogrend is.

Az uniós tervezet alapján a vizsga árának megugrására is számítani lehet: Szlovákiában például a mostani 85 eurós díj 170 euróra nőhet az új mérőeszközök miatt. Hasonló mértékű drágulás várható Németországban is. Eközben egyes országokban – például Lengyelországban – jelenleg csak 24 euró egy vizsga, így az uniós szinten egységesített szigor jelentős különbségeket törölhetne el.