Ha egy komolyabb terméket megvásárolunk, ahhoz mindenképpen valamiféle garancia kapcsolódik. Ez arra kötelezi az eladót, hogy helytálljon az általa eladott termék hibájáért a jogszabályban meghatározott idő alatt. Ez az időtartam tartós fogyasztási cikkeknél a 10 ezer forintot elérő, de 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 ezer forint eladási ár felett pedig három év. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek például a háztartási készülékek, a gázkészülékek, a számítógépek, a laptopok, a fényképezőgépek vagy éppen a mobiltelefonok.
A Pest Vármegyei Főügyészség számos vállalkozásnál ellenőrizte a termékek garanciaidejét, és több esetben is azt tapasztalta, hogy
a kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkeknél a jótállási időt a cégek nem a jogszabályok szerint határozták meg, hanem rövidebb időtartamban.
Ez pedig megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül. A fogyasztó ugyanis tévesen azt feltételezheti, hogy a jótállási idő már letelt, és emiatt nem él azon jogával, hogy a terméket kicseréltesse vagy megjavíttassa.
Az ügyészség a peres eljárások elkerülése és a jogsértések mielőbbi megszüntetése érdekében felhívta az érintett vállalkozásokat arra, hogy módosítsák a jótállásra vonatkozó tájékoztatásaikat a hatályos jogszabályoknak megfelelően.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Ha ilyen sms-t kap, azonnal törölje, mert nagy bajba kerülhet
Kilőttek egy LNG-hajót az oroszok a Dunán - videó
Hatalmas bejelentést tett a Wizz Air, szintet lép a légitársaság
Terrorkockázat miatt változik a karácsonyi vásárok biztonsági előírása
Erdogan is megszólalt, miután az édesapa sem élte túl az isztambuli tragédiát
Nincs bajban a Wizz Air – vagy mégis? Nagy fordulatról beszélnek, de maradt kérdőjel
A kormány szerint háború lesz, ha a bankok az emberekre hárítják a megduplázott bankadót
Szinte példátlan változás történik a budapesti lakáspiacon
Budapestet megszállták a globális szállodamárkák és nem eresztik a koncot