11 271 autót értékesített az Egyesült Királyságban a BYD, amelyek többségét a Seal U sport terepjáró (SUV) plug-in hibrid változata tette ki, ezzel 880 százalékkal nőttek az eladások az egy évvel korábbihoz képest – írta a BBC.

Korábban az autóipari szervezet, a Gépjárműgyártók és Kereskedők Társaságának (SMMT) adatai szerint az elektromos járművek (EV) eladásai rekordmagasságba ugrottak szeptemberben.

Az Egyesült Királyság különösen vonzó az olyan cégek számára, mint a BYD, mivel az ország nem vetett ki vámokat a kínai elektromos járművekre, ellentétben más nagyobb piacokkal, mint például az Európai Unió és az Egyesült Államok.

A BYD, amely olcsóbb modelleket kínál, mint számos nyugati riválisa, részesedése az Egyesült Királyság piacán szeptemberben 3,6 százalékra ugrott.

A vállalat a következő hónapokban további új hibrid és elektromos autókat fog piacra dobni, miután nemrégiben megnyitották 100. kiskereskedelmi üzletüket.

A tisztán elektromos járművek eladásai rekordmagasságot értek el az Egyesült Királyságban a múlt hónapban, közel 73 000 darabra emelkedett az SMMT adatai szerint.

A plug-in hibrid autók eladásai még gyorsabban nőttek, a Kia Sportage, a Ford Puma és a Nissan Qashqai volt a legkelendőbb autó szeptemberben. Kínai modellek – a Jaecoo 7 és a BYD Seal U – is bekerült a top 10-be.

Az SMMT adatai szerint azonban az elektromos járművek eladásainak növekedése ellenére az Egyesült Királyságban a benzin- és dízelüzemű járművek továbbra is az új autók eladásainak több mint felét tették ki a múlt hónapban.

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik a jelenlegi helyzetet és a mostani mintegy 130 autógyártóból jó, ha az évtized végére 20 megmaradhat a kínai piacon. A BYD alelnöke azt is közölte, hogy a kihívások ellenére továbbra is számolnak a magyarországi gyártással.