Érintettek vagyunk, hiszen a járműgyártásunk egy részét az amerikai piacon értékesítjük, illetve motorjaink is kerülnek olyan autókba, amelyeket a VW Konszern az Egyesült Államokba szállít – ennyit reagált Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs igazgatója a Trump-vámokra a Telexnek. Az Audi magyarországi gyára az Audi Q3-as modellt szállítja az óceánon túlra, a Győrben gyártott Q3-asok mintegy 20 százaléka landol ott, ez mintegy 33 ezer autót jelent.
Győrben gyártják a Cupra Terramar típust is, amely az év autója lett, ezt viszont nem exportálják. A motorok esetében százezres nagyságrend lehet érintett, a világ legnagyobb motorgyárában tavaly – a világ számos piacára – másfél milliót gyártottak.
Az Audi március közepén a következő adatokat hozta nyilvánosságra:
Az Audi Hungaria Zrt. 8,611 milliárd euró (3426,7 milliárd forint) árbevételt ért el 2024-ben, ami 491 millió euróval (195,4 millió forint) kevesebb, mint 2023-ban.
A vállalat tavalyi üzemi tevékenységének eredménye 368 millió euró (146,4 milliárd forint) volt, míg 2023-ban ez az eredmény 352 millió eurót (140 milliárd forint) ért el. Adózott eredménye 304 millió euró (120,9 milliárd forint) lett, szemben a 2023-ban elért 354 millió euró (140,8 milliárd forint) nyereséggel.
Az Audi Hungaria tavaly 340 millió euró (135,3 milliárd forint) értékben fektetett be. A fő projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak.
A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró (5133,5 milliárd forint) értékben valósultak meg befektetések a telephelyen.
Tavaly a vállalat 1 580 991 hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, 79 434-gyel kevesebbet, mint 2023-ban. A gyártott motorokból 151 899 elektromos hajtású volt.
2024-ben 179 710 jármű gördült le a futószalagról (beleértve az SKD-gyártást), ami 1935 darabbal több, mint az előző évben. A járművekből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 Cupra Terramart gyártottak.
Michael Breme, az Audi Hungária igazgatóságának elnöke március 18-án, amikor még nem lehetett tudni a vám mértékéről, egyértelművé tette, hogy a helyzetre a választ nem Győrből hanem Németországból adják meg. Az Audi AG vagy a Volkswagen Konszern dönt majd.
Érkezik az AUDI első e-autója, a jól ismert karikák nélkül
Ne lepődjön meg, ha a megszokott négykarikás logó helyett az AUDI feliratot látja majd autókon. Akkor minden bizonnyal a német cég és a kínai SAIC közös vállalatának járműveit látja. Az első modellt áprilisban mutatják be a nagyközönségnek.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem

Orbán Viktor: 15 évvel ezelőtt hazánk egy olyan ország volt, ahol úgy gondolták munkából nem lehet megélni

Jön a készpénzkorlátozás az EU-ban: veszélyben a magyar alapjog?

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Sosem látott lépésre készül az Országgyűlés

Itt vannak a választási eredmények: még nyár előtt új vezetése lehet Bécsnek

Lerántják a leplet a magyar gazdaságról: sorsdöntő, ami a héten történik

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat
Végre megszólalt Kim Dzsongun a fronton felbukkanó észak-koreai harcosokról
