Az Európai Bizottság szerdán közölte, hogy előzetes megállapítása szerint az AliExpress megsértette az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletét (DSA), mivel nem tette meg a szükséges intézkedéseket az illegális termékek terjedésének megakadályozására platformján.
A brüsszeli testület tavaly márciusban indított vizsgálatot, amelyben azt mérte fel, hogy Kínában bejegyzett online piactér milyen mértékben felel meg a DSA előírásainak a kockázatkezelés, a tartalommoderáció, a panaszkezelés, az átláthatóság és a kutatási adatokhoz való hozzáférés terén.
A vizsgálat szerint:
- a platform alábecsülte az illegális tartalmak mérséklésére fordított erőforrások hiányát,
- nem alkalmazta megfelelően a visszaeső szabálysértő kereskedőkkel szembeni szankciókat,
- és rendszerszintű hiányosságokat mutatott a tartalommoderálásban.
A bizottság ugyanakkor közölte, hogy az AliExpress több kötelezettségvállalást is tett a DSA-val kapcsolatos további aggályok orvoslására, amelyek szintén tavaly márciusban indított vizsgálatok részei voltak.
Ezek közé tartozik
- a bejelentési és eltávolítási mechanizmusok,
- az ajánlórendszerek,
- valamint a kereskedők nyomon követhetőségének javítása.
A vállalások a többi között kiterjednek
- az illegális termékek – például gyógyszerek, étrendkiegészítők és felnőtt tartalmak – kiszűrésére szolgáló rendszerek javítására,
- az illegális termékek bejelentésének és eltávolításának folyamatára,
- a felhasználói panaszkezelési mechanizmusra,
- az ajánlórendszerek testreszabásának lehetőségeire,
- valamint a platformon kereskedő vállalkozások nyomon követhetőségére.
- A kutatók számára is szélesebb körű adathozzáférést biztosítanak a jövőben.
Az AliExpress arra is ígéretet tett, hogy belső ellenőrzési rendszert hoz létre, amely rendszeresen értékeli a vállalások végrehajtását, és független megfigyelő révén évente jelentést küld az Európai Bizottságnak.
A bizottság szerdai döntésével jogilag kötelező érvényűvé tette ezeket a vállalásokat. A kötelezettségek megszegése pénzbírság kiszabásához vezethet.
Fellázadtak az uniós fogyasztóvédők: sötét manipulációkkal vádolják a Sheint
Hivatalos panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz az uniós fogyasztóvédelmi szervezetek a Shein ellen. A kínai divatcég szerintük megtévesztő praktikákkal igyekszik vásárlásra ösztönözni az embereket.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Megmutatjuk 2026 összes szabadnapját – így tervezze a szabadságát
Zelenszkij nyilvánosságra hozta a teljes béketervet, Moszkva azonnal visszavágott
Orbán Viktor beszólt Brüsszelnek és a Tisza Pártnak is: elsöprő győzelmet ígér
Mínuszok helyett hőség: így néz ki a karácsony a déli féltekén – képek
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket