A Meta Platforms Instagram alkalmazásának havi aktív felhasználóinak száma 3 milliárd főre nőtt – ezt jelentette be tegnap Mark Zuckerberg vezérigazgató. 2022-ben a hivatalos adat még 2 milliárd követőről szólt – írta az sg.hu.

A volt Facebook, a mai Meta 2012-ben 1 milliárd dollárért vásárolta meg az Instagramot, ami akkor még csak fotók megosztására volt alkalmas, nem is volt jelentős bevétele. Az alkalmazás – becslések szerint – az idén már a Meta amerikai hirdetési bevételeinek több mint felét fogja kitenni.

Az Instagram sikerét 2020-ban hozta el a Reels funkció, amely lehetővé teszi a rövid formátumú tartalmak létrehozását, és versenyképes a TikTokkal és a Google tulajdonában lévő YouTube Shorts-szal.

A TikTok a kínai technológiai óriás ByteDance tulajdonában van, a hónap elején azt jelentette be, hogy világszerte több mint 1 milliárd havi látogatója van.