Az elszabadult élelmiszerárak mellett csábítóan hangzik a beígért húsz százalékkal olcsóbb vásárlás lehetősége. Az elmúlt időszakban felröppent hírek szerint ugyanis ezzel kecsegtet egy orosz tulajdonú kereskedelmi lánc, a Mere. A „fapados Aldi” néven elhíresült vállalat állítólag jócskán alámehet versenytársai árainak. Mert lehet, hogy mégis igaz a hír, miszerint betörni készülnek a hazai piacra.
Szerző(k): Sánta AndrásMere néven nyitna Magyarországon is üzleteket az orosz Szvetofor kiskereskedelmi lánc. A főként élelmiszereket és mindennapi használati cikkeket árusító, olcsóságáról híres „fapados” áruház három éven belül 200 üzletben szeretne 700 millió eurós forgalmat elérni hazákban. Többek között azzal, hogy húsz százalékkal alámegy a versenytársaknak. De mégis hogyan lehetséges ez, és egyáltalán mi ez a Mere, honnan jön és hova megy?
Szerző(k): Hercsel AdélMárcius végéig a boltokban csaknem 600 kiszerelés-csökkentést rögzített a Nébih rendszere. Ehhez azonban nem muszáj a hivatal honlapját böngészni, március 1-je óta ugyanis egy újabb kereskedelmet érintő szakpolitikai intézkedés keretében „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” felirattal szembesül minden vásárló, ha a szemügyre vett árucikk mérete vagy térfogata csökkent. Neve is van az egyre szűkebben szabott grammoknak és millilitereknek: zsugorinfláció.
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs