A mai napig fel tudunk úgy öltözni, hogy lábunkon egy elnyűhetetlen Alföldi papucs legyen, nadrágként Trapper farmert viseljünk, felsőtestünket pedig egy Tisza kapucnis pulóver tartsa melegen. De hogyan is indultak el ezek a hazai márkák, és mitől is lettek ennyire népszerűek? Kádár Jánosra pedig miképpen hatott a farmerláz?
Szerző(k): Horváth TiborA tálibok megtiltották, hogy a nők civil szervezeteknek dolgozzanak Afganisztánban.
Szerző(k): EconomxTörökországból, gyakorlott csempészek kamionszámra hozták Magyarországra világszerte jól ismert divatmárkájú ruhák és parfümök hamisított utánzatait, majd piacokon és üzletekben értékesítették őket. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kommandósai és nyomozói az egyik, csaknem egymilliárd forintos szállítmány átrakodása közben tetten érték az elkövetőket.
Szerző(k): Horváth TiborFolyamatosan frissül az Országgyűlési Őrség gardróbja: a ruházat pótlására még 2020-ban kötött, eredetileg idén szeptemberben lejáró szerződést nemrég egy évvel meghosszabbították, a tervezettnél lassabb amortizáció miatt a beszerzendő ruhadarabok számát is módosították - szúrta ki a hvg.hu.
Szerző(k): EconomxA Greenpeace Németország néhány nappal ezelőtti jelentéséből kiderült, a botrányos és olcsó fast-fashion márka, a SHEIN üzleti modellje veszélyes vegyi anyagokra és a környezetrombolásra épül.
Szerző(k): Gáll AnnaSzokatlan termékekkel jön az Aldi: a boltlánc tovább bővíti a saját logójával ellátott ruhakollekcióját. Az Aldi Originals névre hallgató termékek között van zokni és sportpulóver is. A boltlánc azután lépett, hogy a konkurens Lidl kék-sárga színekben pompázó, eredetileg viccnek induló tornacipője kultikus darab lett.
Szerző(k): Csernátony CsabaKezdődött a koronavírus-járvány miatt szétszakadt beszállítói láncokkal, folytatódott az energia- és élelmezési válsággal, amit súlyosbított az Ukrajnában dúló háború, majd mindennek nyomán égbe szökött az élelmiszer-infláció. A rezsi és az élelmiszer megvásárlása elnyeli a fogyasztók pénzét, ami immáron elvezetett egy újabb válsághoz, mégpedig a világ ruházati iparának kríziséhez.
Szerző(k): Komócsin SándorA férfi, női és gyerekcipők is a legkeresettebb termékek a Zalando magyarországi platformján, a cég fél éve jelent meg a magyar piacon. A vállalat globális szinten vegyes eredménnyel zárta a harmadik negyedévet: nőtt ugyan a bevétele éves összevetésben, de csak kismértékben, azt azonban határozottan jó hírként könyvelhetik el, hogy vásárlóik száma meghaladta az 50 milliót.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz energiaárak emelkedése első látásra meglepő, valójában azonban logikus területen is jelentős változást hozott. Egyre többen vásárolnak meleg, termoruhákat köntösöket és papucsokat, hogy a lakásokban ne fázzanak az alacsonyabb hőmérséklet mellett. Egy brit áruházlánc szerint a vásárlók jóval hamarabb kezdtek el betárazni olyan termékekből mint a kesztyűk vagy az eddig leginkább viccként vásárolt otthoni kezeslábasok. A Buksza összellításából kiderül az is, hogy a magyar boltokban még nincs termoőrület, részben azért, mert a szezon még csak most indul, de a sparos paplanok rákapcsoltak.
Szerző(k): Csernátony Csaba