piackutató

02.
20.
15:42
Folytatódott az ostrom a műszaki boltokban - ezt vitték a magyarok

Folytatódott az ostrom a műszaki boltokban - ezt vitték a magyarok

A tartós műszaki cikkek értékesítése tavaly az utolsó negyedévben 3,5 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának teljesítményét. A legnagyobb erősödést a hét szektor közül kettőben - a háztartási nagy- és kisgépek árucsoportjában - mérte a GfK. Az összforgalma 205,5 milliárd forintot tett ki.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
01.
31.
13:51
Még tart a boom, de jövőre elfogyhat a lendület

Még tart a boom, de jövőre elfogyhat a lendület

Tavaly Budapesten már 12,1 ezer új lakást kínáltak eladásra a fejlesztők, ebből 10,6 ezer lakás építését 2016-ban jelentették be. Idén a tavalyihoz hasonló kínálatbővülés várható, ha azonban év végéig nem születik döntés az újlakás-értékesítést érintő 5 százalékos áfa 2019 utáni meghosszabbításáról, 2018-ban leállhatnak a fejlesztések - mondta Földi Tibor, a Cordia Zrt. vezérigazgatója a cég friss felmérését ismertetve.

Szerző(k): Szepesi Anita
01.
21.
10:46
Az egész világon ezt a tíz márkát kapkodják a háziasszonyok

Az egész világon ezt a tíz márkát kapkodják a háziasszonyok

Rangsorolták a világ tíz legnépszerűbb márkáját a vásárlási szokások alapján. 15 ezer márkát vizsgáltak 44 országban. A listán egy kivétellel Magyarországon is jól ismert brandek sorakoznak.

Szerző(k): Economx
01.
20.
12:55
A GVH újra kiszáll a bankokhoz

A GVH újra kiszáll a bankokhoz

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ágazati vizsgálatot indít a bankkártya-elfogadás piacán a piaci folyamatok megismerésére és értékelésére - adta hírül a hivatal.

Szerző(k): Economx
12.
23.
07:08
Ellátási zavarok lesznek a magyar boltokban?

Ellátási zavarok lesznek a magyar boltokban?

Minden jel szerint a háztartások fogyasztása a magyar gazdaság legfőbb húzóereje lesz, és a kiskereskedelemben nem jön visszaesés, az ágazat szilárdan bővülhet a közeli jövőben - állítja Kozák Ákos, a GfK Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. A béremelés magasabb inflációt és tömeges boltbezárást kényszeríthet ki, azonban a hatékonyságon javíthat. A munkaerőhiány viszont üres polcokat, áruhiányt produkálhat - nagy kérdés, hogy sikerül-e intézményesített formában beavatkozni.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
11.
21.
12:24
Nagy fordulat a magyarok táplálkozásában - ez az új irány

Nagy fordulat a magyarok táplálkozásában - ez az új irány

A GfK 1989 óta rendszeresen megjelenő elemzésből kirajzolódik a fogyasztói attitűdök változása, amelyek alapján a korábban trendinek mondott egészségtudatosság valódi trenddé kezd válni. Egyre többen figyelnek – legalább alkalmanként – az ideális testsúly megtartására, illetve elérésére étkezéskor és a táplálkozási gyakorlatban is érvényre jutott a „többször keveset” elv.

Szerző(k): Economx
11.
15.
13:09
Folytatódik a roham a műszaki boltokban - ezt viszik a magyarok

Folytatódik a roham a műszaki boltokban - ezt viszik a magyarok

A GfK adatai azt mutatják, hogy 2016 harmadik negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának a teljesítményét. A legnagyobb mértékű erősödést a piackutató a hét szektor közül kettőben - a háztartási nagygépek és a háztartási kisgépek árucsoportjában - mérte.

Szerző(k): Economx
05.
27.
13:25
Meglepő adat érkezett még a vasárnapi boltzáras időszakból

Meglepő adat érkezett még a vasárnapi boltzáras időszakból

A vasárnapi zárva tartás ellenére nőtt a magyar élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az első negyedévben - derül ki a Nielsen adatiból.

Szerző(k): Economx
04.
29.
19:27
Ez alapján választanak kozmetikumot a magyar nők

Ez alapján választanak kozmetikumot a magyar nők

A többség havi legalább 2500 forintot költ szépségápolási termékekre – Fontos döntési szempont az ár, az illat és az összetétel.

Szerző(k): Economx
12.
15.
16:41
Ki nem találná, melyik szaloncukrot kapkodják a legjobban

Ki nem találná, melyik szaloncukrot kapkodják a legjobban

A költések alapján a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyisége a 2011-ben mért visszaesést követően évről-évre növekszik. A növekedést általában az olcsóbb kimért termékek generálják, míg a csomagolt szaloncukrok piaca fokozatosan csökkent az elmúlt évek során - olvasható a GfK felmérésében.

Szerző(k): Economx