A hozzáadott érték leginkább azokban a vármegyékben keletkezik, ahol külföldi tulajdonú nagyvállalatok működnek; a járműipar már a ...
A nyakló nélküli adócsökkentésekkel nem lesz elég pénz az oktatás vagy épp az egészségügy fejlesztésének finanszírozására – fogalm ...
Újabb pillanatkép készült a hazai gyógyszerszektorról, az ágazat tavaly 1700 milliárd forint árbevételt realizált. Az egy lakosra ...
A Brexit negatív gazdasági következményeire több elemzőműhely is felhívta a figyelmet, de a brit jegybank vezetőjének ez volt az eddigi legerőteljesebb és legfeltűnőbb véleménynyilvánítása a Brexit reálgazdasági és kereskedelmi hatásaival kapcsolatban. Számítások szerint a brit hazai össztermék (GDP) a Brexit miatt hosszú távon hozzávetőleg 4 százalékkal lesz alacsonyabb annál, mint amelyet a brit gazdaság az EU tagjaként ugyanebben az időtávlatban elérhetett volna.
Szerző(k): L. K.Konzisztens és szisztematikus gazdasági modellre van szüksége az országnak – mondta az Economxnak Jaksity György közgazdász. Nem szerencsés, hogy az egyébként is alacsony hozzáadott értékű autóipari cégekre ráépítjük az elektromobilitást, azaz az akkumulátorgyárakat. Ezek a szegmensek ráadásul hosszú távon korlátozhatják a gazdasági növekedést és fejlődést is.
Szerző(k): H. B.