Újabb meglepő elemmel egészült ki a 2015-ös költségvetési kirakósjáték: a kormány az ideihez képest egyharmadával több bevételt tervez e-útdíjból beszedni jövőre, vagyis a hazai és külföldi fuvarozóknak 50 milliárd forintos többletkiadással kell számolniuk - értesült a Napi.hu.
Szerző(k): Ádám ViktorAz e-útdíj ellenőrzésére telepített kamerarendszert is bevetné az adóhatóság, nem csak a kamionosokkal szemben.
Szerző(k): EconomxMeglehetősen laza ellenőrzési hálóval indult tavaly nyáron az e-útdíj-rendszer, a rendőrség pedig csak október-novemberben rótta ki az első bírságokat. Az azóta kiszabott büntetések közel 90 (!) százalékát a hazai fuvarozók hozták össze, ám egy részük összesen kétmilliárd forintot visszakaphat.
Szerző(k): Ádám ViktorEgy-egy fuvarvállalkozás akár több tíz millió forint olyan útdíjbírságot is visszakaphat, amelyet a rendszer tavaly nyári indulása óta eltelt 9 hónap alatt gyűjtött be. A szaktárca szerint ezzel jónéhány céget mentenek meg a csődtől, a parlament ősszel dönt a törvénymódosításról.
Szerző(k): Ádám ViktorBrüsszel nem talált fogást a rendszeren a Magyar Nemzet szerint.
Szerző(k): MTI-EcoKisebb részekre darabolnak több elemi útdíjszakaszt, így közelítenek a valóban használatarányos díjfizetés felé.
Szerző(k): EconomxAz autópályakezelő közzétette azt a térképet, amelyen a július 1-től a teherfuvarozók számára fizetőssé váló útszakaszokat jelölték be.
Szerző(k): NAPIElfogadta a parlament hétfőn a megtett úttal arányos díjat előíró törvényt. Az e-útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon július elseje után.
Szerző(k): MTIEgyre jobban szorítja az idő az útdíjtörténet szereplőit, a fuvarozók - akik közül jópárat kivéreztethet az új költségelem - a pontos feltételek híján szerződéseiket sem tudják újratárgyalni. Az érdekképviseletek a teljes díjbevétel 10 százalékát kérik kompenzációra fordítani a kormánytól. Érdemi inflációs hatása várhatóan nem lesz az útdíjnak.
Szerző(k): Ádám Viktor