A Jobbik ismét azt sürgeti, hogy a kormány vezesse be az egynapos autópálya-matricát a jelenleg elérhető legkisebb időtartamú 10 napos helyett.
Szerző(k): Domokos ErikaHa sokan kérik, akkor jöhet az egy útra szóló sztrádadíj, de ehhez azért még ki kellene matekozni, hogy milyen feltételek mellett lenne gazdaságos a bevezetése.
Szerző(k): Csernátony CsabaA fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak 15 százalékos kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
Szerző(k): MTIA nemzeti fejlesztési miniszter módosította a teherautók után fizetendő e-útdíjról - azaz használatarányos útdíjról - szóló rendeletet, a pontosításokat és újabb szakaszok díjasítását tartalmazó jogszabály a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg és 15 nap múlva lép hatályba.
Szerző(k): MTI, EconomxAz ideihez képest több mint harmadával nagyobb bevétellel számol e-matricából avagy időalapú autópálya-matricából a 2016-os költségvetés, miközben a kamionok után a 2015-re előirányzottnál kevesebb használatarányos e-útdíjjal terveznek. A rendszer működtetése is többet visz majd el, de nem lesz akkora ugrás, mint az idén volt. Lelőjük a poént: a puszta számok ellenére sem biztos, hogy az autósoknak többet, a kamionosoknak pedig kevesebbet kell fizetniük, mint az idén.
Szerző(k): Ádám ViktorBevételi szempontból eddig vitathatatlanul jól teljesít az átalakított útdíjrendszer: többet fizetnek az autósok, furgonosok és kamionosok is. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmanként járnak arra, az ingázók inkább megvették a megyei matricát.
Szerző(k): Ádám ViktorEddig kétszer többet költöttek autópályamatricára az autósok az egy évvel korábbinál, a megyei matrica egyértelműen Budapest vonzáskörzetében a legnépszerűbb. A kormány által betervezett többletbevétel ötöde bő két hét alatt összejött.
Szerző(k): Ádám ViktorA korábbi tervekkel ellentétben nem csak a kamionosoktól, hanem a kisebb járművekkel fuvarozóktól és az autósoktól is többet fog kasszírozni a kormány - röviden ez az idei, a fizetős M0-ást is tartalmazó, jókora meglepetést okozó útdíjrendszer-változások lényege. Csakhogy a kérdéses 20-22 milliárd forintot talán könnyebben is beszedhette volna az állam a közlekedőktől, az e-matrica rendszerének változtatása helyett.
Szerző(k): Ádám ViktorAz EKÁER bevezetésének elhalasztását, az útdíjrendszer hangolását és hatékony piacvédelmet követelnek.
Szerző(k): Economx