2018 és 2022 között 8,5 százalékkal, csaknem 8,5 millió órára nőtt a halászati tevékenységgel töltött idő az óceánok nyílt vizein – derült ki a Greenpeace új jelentéséből, amely az óceánokat fenyegető veszélyekről készült.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraHosszú ideje tart a pereskedés a Fertő tavi beruházás ügyében, pedig az építkezést már 2022 nyarán leállították. A Törvényszék a Kormányhivatalt új eljárás lefolytatására, ezen belül szakhatósági állásfoglalás beszerzésére is kötelezte.
Szerző(k): Horváth TiborA környezetvédelmi kampánycsoport arra a következtetésre jutott, hogy a Nemzetközi Atomenergia Ügynökségnek túl kevés – mindössze négy – ellenőre van Európa legnagyobb atomerőművében, és sok mindenhez nem férhetnek hozzá, ezért nem tudják megfelelően biztonságban tartani.
Szerző(k): EconomxEgy új kutatás arra figyelmeztet, hogy az elmúlt három évtizedben drámai mértékben csökkent az európai vasúthálózat, miközben a közúti beruházások ugrásszerűen megnőttek.
Szerző(k): Eisenkrammer Nóra1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított közúti fejlesztésekre, ezzel szemben vasúti fejlesztésekre csupán 9,95 milliárd euró jutott.
Szerző(k): Horváth TiborNéhány német városban egy egészen új módszert dolgoztak ki: ingyenes tömegközlekedést biztosítanak azok számára, akik vezetői engedéllyel rendelkeznek.
Szerző(k): Zádori BenceCsak úgy csinálnak, de nem tesznek semmit az európai gáz- és olajvállalatok az energetikai átmenet elősegítése érdekében, nem teljesítik a klímaváltozás elleni küzdelem jegyében tett valamennyi vállalásukat – írta közleményében a környezetvédő szervezet.
Szerző(k): EconomxVisszafogja magát a CATL kínai akkumulátorgyártó cég: a debreceni beruházás februárban kapott környezetvédelmi engedélyt, azonban most ennek a módosítását kérte a vállalat, melyről 60 napon belül döntés is születik.
Szerző(k): Zádori BenceSzáztizenkét európai légi és vasúti jegy árát hasonlította össze a Greenpeace. Átlagosan az derült ki, hogy vonattal négyszer drágább utazni, mint repülővel.
Szerző(k): Economx