Jelenleg az új autók piacán nem éri el a 7 százalékot Magyarországon az elektromos autók eladása, ez pedig alulmúlja az uniós országok statisztikáit. Egyszerűen a többség nem tudja kifizetni a drágább, de környezetkímélőbb technológiát. Az Economx.hu podcastjának vendége, Horváth András 2017 óta vezet és tesztel elektromos autókat, és szerinte ezeknek a járműveknek jelenleg nincs alternatívájuk.
Szerző(k): Magyar MártonHorvátországba vagy Szlovéniába érdemes átmenni, ugyanis ezekben az országokban egy liter üzemanyagon átlagosan 60-100 forintot lehet megspórolni a tankolásnál.
Szerző(k): EconomxEz már a harmadik emelés a héten, a gázolaj átlagosan 28 forinttal kerül többe, mint múlt vasárnap.
Szerző(k): Vermes ÁdámA 21 forintos emelést követően tovább emelkedik majd a gázolaj ára.
Szerző(k): Vermes ÁdámJanuár közepén érkezik a jövedéki adó változása miatti emelés második lépcsője.
Szerző(k): Vermes ÁdámNagyon kevesek számítottak rá, hogy így alakulnak az üzemanyagárak.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Tesla tovább növelte előnyét a norvégiai eladásokban, az elektromos gépkocsik 82 százalékos piaci részesedést szereztek 2023-ban.
Szerző(k): Horváth TiborA korábbi hírekkel ellentétben soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók köszönhetően a várható problémák korai felismerésének, és annak, hogy tudatosan megszüntették az egyes márkák legolcsóbb modelljeit. Így bár a volumen elmaradt a korábbiaktól, a nagyobb árrés nagyobb profitot jelentett – mondta el az Economx podcastjában Bazsó Gábor „Karotta” szakújságíró. Véleménye szerint ezt a piaci pozíciót akkor is meg tudják őrizni, ha a távol-keleti – leginkább kínai – elektromos autók fokozatosan növekvő európai térnyerése nagyobb sebességre kapcsol.
Szerző(k): Gáll CsongorA villanybuszok is fogyasztanak gázolajat, amelyet a busz fűtéséhez használnak fel. Így az a kérdés is felvetül, hogy egyáltalán megéri-e a Volánbusznak elektromos buszokra váltani.
Szerző(k): Eisenkrammer Nóra