Megőrizte vezető helyét a magyarországi boltláncok rangsorában a Lidl, amely 12 százalékkal 900 milliárd forint fölé növelte bruttó bevételét. Továbbra is a második a Spar, a harmadik pedig a Tesco. Az egy boltra jutó bevételt nézve az Auchan szerepelt a legjobban, 10 százalékos növekedést ért el, a Lidl pedig 9 százalékos emelkedéssel zárta a 2021-es évet, a harmadik helyen holtversenyben a CBA és a Coop áll. A három diszkont összforgalma 9 százalékkal nőtt, a hipermarketláncoké viszont csak 6 százalékkal, a magyar láncoké pedig 3 százalékkal emelkedett.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz azonnali fizetési rendszer 2020-as bevezetése óta minden adott, hogy ez a módszer a boltok kasszazónáiban is elterjedjen, de a folyamat eddig meglehetősen lassan haladt. A Laurelnek most friss fejlesztéseivel sikerült lebontania több, a technológia népszerűségének útjában álló akadályt. A kereskedelmi informatikai cég QR-kódon alapuló megoldása a nagy itthoni kiskerláncok közül elsőként a CBA Príma egyik budapesti üzletében debütált a napokban.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMájus 1-jén a legnagyobb boltláncok egységei zárva tartanak, de kivételek is lesznek. Ugyanígy a patikák között is.
Szerző(k): Csernátony Csaba