Elképesztő kínálatban bővelkedik a 800 millió forint feletti ársáv az ingatlanpiacon, ráadásul a Duna House által felsorolt példák többsége nem Budapesten található. A 833,8 millió forintért megvásárolt egykori Göncz-villa új tulajdonosa szinte bármit megvehetett volna.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonEmelkedni fognak a borok árai, és azt csak találgatják a szakértők, hogy emiatt visszaesik-e a fogyasztás. Az aszály komoly kárt okozott, de szerencsére nem akkorát, mint korábban gondolták.
Szerző(k): Komócsin SándorEgyelőre nem mutatkozik a nyári szárazság negatív hatása a Tokaj-hegyaljai borvidék induló, őszi szüreti szezonjában. Elkezdődött az aszúszedés is, a következő néhány hétben azonban még szükség van az indián nyárra jellemző meleg, napsütéses órákra.
Szerző(k): Molnár CsabaAz egyre gyakoribb hőhullámok miatt nemcsak a szőlők ideális érési ideje válik mind kiszámíthatatlanabbá, de akár a klímaváltozás okozta tűzvészek füstje mérgezheti a nedűk ízvilágát. Az időjárás kaotikussá válása átformálja a borokat; van, aki már azt állítja, hogy egyre kevésbé tudnak majd átmenni a kóstolási vizsgálatokon.
Szerző(k): Sasvári MarcellA Humusz Szövetség szerint a betétdíjas csomagolást már alig találni a nagyobb hazai üzletláncokban. A civil szervezet az államtitkársághoz fordult, a vásárlókat pedig arra kérik, jelezzék ezt az üzletláncok felé, hogy elég a pazarlásból.
Szerző(k): Koncsek RitaAzt, hogy mi a magyar bor problémája - aktuálisan is, tradícionálisan is - sokan, sokféle módon megfogalmazták már. Gyakran ezek az ülésponttal is összefüggésben vannak, de van, hogy azzal is, hogy az illető melyik borvidéket, bort, birtokméretet vagy éppen értékesítési szegmenst tekinti e témában a legfontosabbnak. A Napi.hu friss, videós podcastja ezek közül most egy tüske kibeszélésére vállakozott, amit nevezhetünk tágabb értelemben vett bormarketingnek is, bor biznisznek is, ám a lényeg egy rugó feszítéséről szól. Arról, hogy hogyan kellene ma jól eladni a magyar bort. Apropó is van, mivel az újonnan gründolt Tokaj Hegyalja Egyetem egy éppen ezt a témát felvállaló képzést indít. A podcastunk vendége Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÉvtizedeken át tartó munkával jutott el oda egy Szlovákiában élő magyar család, hogy borászatának termékei bárhol a világon piacképesek. Olyan borokat kínálnak, amelyeket az ínyencek keresnek.
Szerző(k): Komócsin SándorTöbb évnyi huzavona utána az olasz borász beadta a derekát (vagy megértette, hogy miért nem tehet másként, minthogy): leállította a Hitler-borok forgalmazását. Illetve: a bor marad, csak az eddigi cimke változik a "történelmi" borospalackokon.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNincs elég adóbevétel, egyre kevesebbet isznak a japán fiatalok. Az ország lakosságának csaknem az egyharmada 65 év feletti, ami tovább fokozza a problémát - derül ki a BBC cikkéből.
Szerző(k): Vámosi Ágoston