autópiac

06.
12.
13:37
Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések

Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések

A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs
05.
17.
18:24
Összeomlott a kétségbeesett európai kísérlet, nem bírták a kínai nyomást

Összeomlott a kétségbeesett európai kísérlet, nem bírták a kínai nyomást

A Volkswagen és a Renault egy olcsó elektromos autó fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat, ezek azonban végül zsákutcába jutottak.

Szerző(k): Vermes Ádám
05.
16.
13:12
Ilyet még nem látott: vadonatúj márkák áraszthatják el a magyar utakat

Ilyet még nem látott: vadonatúj márkák áraszthatják el a magyar utakat

A Duna Autó Cégcsoportnál indul el a kínai SERES és DFSK autómárkák magyarországi forgalmazása.

Szerző(k): Vermes Ádám
04.
25.
15:48
Meglepő, hogy milyen trendi autók iránt lelkesednek a magyarok

Meglepő, hogy milyen trendi autók iránt lelkesednek a magyarok

Minden év második negyedévében ugrásszerűen nő a kabriók iránti érdeklődés, idén azonban kifejezetten nagy a kereslet a 2 évnél fiatalabb modellekre.

Szerző(k): Vermes Ádám
04.
03.
19:17
2030 hozhatja el az áttörést az elektromos autók piacán

2030 hozhatja el az áttörést az elektromos autók piacán

Míg 2021-ben még száz eladott új járműből csupán négy volt teljesen elektromos és plug-in hibrid, addig ez az arány tavaly 20-ra emelkedett az uniós országokban, valamint az Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc piacain.

Szerző(k): Horváth Tibor
03.
28.
05:40
Nincs ok panaszra a Volkswagennél, hasítanak a tömegmárkák

Nincs ok panaszra a Volkswagennél, hasítanak a tömegmárkák

Jelentős forgalomnövekedést könyvelt el tavaly a Core márkacsoport részét képező öt márka. 2024-ben az értékesítés további növekedésére számítanak több kulcsfontosságú régióban.

Szerző(k): Vermes Ádám
03.
19.
13:31
Nagy a gond: még Románia is megelőzhet minket az autópiacon

Nagy a gond: még Románia is megelőzhet minket az autópiacon

A feldolgozóiparban egyedülálló módon tudott növekedni a recessziós gazdasági időszakban az autóipar Magyarországon. Az új autók eladását a nyílt végű lízingelés bár megdobhatja, a számok lényegesen elmaradnak az uniós átlagtól. Több mint 1 millió autóval kéne többnek futnia a hazai utakon ahhoz, hogy elérjük az EU-s középmezőnyt.

Szerző(k): Horváth Balázs
03.
09.
13:57
Elárulták a Seatnál, mi lesz a célja a magyar piacon

Elárulták a Seatnál, mi lesz a célja a magyar piacon

A Seat fokozatosan városi mobilitási gyártóvá válik, miközben a CUPRA mint növekedő új brand, a prémium minőség irányába tart, a modellek között tehát transzparens transzformáció zajlik.

Szerző(k): Horváth Tibor
03.
01.
14:54
Óriási fordulat az autópiacon, erre kevesen számítottak

Óriási fordulat az autópiacon, erre kevesen számítottak

A 2022-es csökkenés után idén év elején újra pluszba kerültek az újautó-eladások.

Szerző(k): Vermes Ádám
02.
27.
06:04
Elkeserítő rekord: sosem volt ennyire vén a magyar autóflotta

Elkeserítő rekord: sosem volt ennyire vén a magyar autóflotta

A magyar személyautók korban átlagosan 15,8 évnél tartottak 2023 végén, ami csúcsot jelent a 2000 óta vezetett statisztikában.

Szerző(k): Vermes Ádám