alkatrész

05.
06.
15:11
Azzal rúgta be a Bosch a zöldhidrogénpiac ajtaját,  hogy a klímavédelem nem várhat

Azzal rúgta be a Bosch a zöldhidrogénpiac ajtaját, hogy a klímavédelem nem várhat

Németország egyik legismertebb és legnagyobb gyáripari berendezés- és alkatrészgyártója - valamint Magyarország egyik legnagyobb foglalkoztatója - úgy döntött, hogy mostantól a zöldhidrogén gyártásához szükséges elektrolizátorokhoz is alkatrészeket fejleszt és gyárt.

Szerző(k): Szabó M. István
05.
06.
07:34
Újabb váratlan övön aluli ütés érte a Skodát

Újabb váratlan övön aluli ütés érte a Skodát

Egymást érik a legendás cseh autógyártót, a Skodát érő csapások, a koronavírus-járvány okozta beszállítási mizériát követte az ukrajnai háború, ami a cég piacát és gyártását is érintette, és most itt az övön aluli ütés.

Szerző(k): Komócsin Sándor
04.
25.
17:53
Lerohadás vár az orosz high-tech iparra

Lerohadás vár az orosz high-tech iparra

Oroszország informatikai cégei arra panaszkodnak, hogy a nyugati szankciók miatt kezdenek súlyos ellátási gondjaik lenni. Az illetékes minisztérium nem lát olyan nagy problémát és segítséget ígér a gond megoldásához.

Szerző(k): Komócsin Sándor
04.
20.
21:18
Leállt a Renault fontos modelljének gyártása

Leállt a Renault fontos modelljének gyártása

A Renault ideiglenesen leállította a Megane E-Tech Electric gyártását Észak-Franciaországban részben az alkatrészhiányra, részben pedig a kínai járványvédelmi zárlatra hivatkozva - írja az Autonews.

Szerző(k): Szász Péter
03.
26.
12:22
Leállt egy orosz harckocsigyár miután elfogytak az ukrán alkatrészek

Leállt egy orosz harckocsigyár miután elfogytak az ukrán alkatrészek

Az Uralvagonzavod (UVZ) a világ legnagyobb harckocsigyártó és javító vállalata. Az orosz állami tulajdonban lévő cég fejlesztette ki, és gyártja többek között a hírhedt T-14 Armata harckocsikat, de ez a cég tartja karban, javítja és fejleszti az orosz hadsereg több harckocsijait is. A cégnek most azért kellett leállnia a gyártással, mert raktáraikból elfogytak a folytatáshoz szükséges készletek.

Szerző(k): Sasvári Marcell
03.
26.
10:33
Az ukránok szállították a tankok alkatrészeit, leáll az orosz gyártás

Az ukránok szállították a tankok alkatrészeit, leáll az orosz gyártás

Felfüggesztette a gyártást a legnagyobb orosz harckocsigyártó mivel a raktárakból több alkatrész elfogyott. Egyrészt az európai szankciók miatt nem jutnak hozzá a szükséges technológiai elemekhez, másrészt egy fontos beszállítójuk Ukrajnában működik.

Szerző(k): Szabó Dániel
03.
24.
10:16
Gyárbezárás Szerbiában a háború miatt

Gyárbezárás Szerbiában a háború miatt

Szerbiában leállt egy autóalkatrészeket gyártó vállalat, mert az Ukrajnában dúló háború miatt nem jut hozzá a termeléséhez szükséges részegységeket, a cég ígérete szerint a termelés szüneteltetése csak ideiglenes.

Szerző(k): Komócsin Sándor
03.
22.
10:07
Nem tudnak harckocsit gyártani az oroszok alkatrészhiány miatt

Nem tudnak harckocsit gyártani az oroszok alkatrészhiány miatt

Az ukrán hadsereg információi szerint az oroszoknak fel kellett függeszteniük a cseljabinszki üzemben a harckocsigyártást és -javítást, mert nincsenek importált alkatrészeik - írja a BBC.

Szerző(k): Ambrus-Nagy Boglárka
03.
16.
12:50
Leállt a Nissan Szentpéterváron, az oroszok búcsúzhatnak szeretett SUV-jaiktól

Leállt a Nissan Szentpéterváron, az oroszok búcsúzhatnak szeretett SUV-jaiktól

A Nissan átmenetileg leállította a termelést az oroszországi Szentpéterváron található gyárában, alkatrészbeszerzési nehézségek miatt - írja az Autonews. Az import már korábban leállt, a még kapható Nissanok pedig 30 százalékkal drágultak.

Szerző(k): Szász Péter
03.
16.
07:08
Ukrán háború: érkezik a csapás a magyar autóvásárlóknak

Ukrán háború: érkezik a csapás a magyar autóvásárlóknak

A félvezetőhiány után újabb hiányjelenség ütötte fel a fejét az autóiparban. Elsősorban az európai gyártókat érinti a járművek alapvető alkotóelemeinek számító elektromos kábelelosztó egységek (kábelkorbács) hiánya, amelynek legjelentősebb beszállítói a háború sújtotta Ukrajnában vannak. A helyzet már most fennakadást okoz több hazai autógyártónál és beszállítónál, de várhatóan végig gyűrűzik majd az ellátási láncokon - hosszabb leállásokat okozva a termelésben. Ez rossz hír az autóvásárlóknak, akik már így is hosszú hónapokat kénytelenek várakozni a megrendelt kocsira.

Szerző(k): K. Kiss Gergely