A felépítendő akkumulátorgyárak nagy exporttöbbletük révén támaszt nyújtanak a folyó fizetési mérlegnek, ami az országkockázati prémiumon keresztül mérsékelheti az ország finanszírozási kockázatát, illetve az árfolyamra helyeződó nyomást. Jelentős szépséghiba, hogy a gyárak termelése révén létrejövő tovagyűrűző hatások csak elenyészőek lesznek, legalábbis a beruházások és az ahhoz kapcsolódó közkiadások méretéhez mérten. A piacok szempontjából egészen biztosan pozitív képet fog festeni az akkugyárak makrogazdasági mutatókra gyakorolt hatása, a versenyképességi kérdésekre pedig majd az idő adhat pontosabb választ. Az UniCredit becslése alapján az akkumulátoripari beruházások 2026-ig 0,4 százalékponttal járulnak hozzá a GDP növekedéséhez, majd termelővé válásuk után nagyjából 0,5-1 százalékpontos GDP-hozzájárulás várható a termelésük első évében.
Szerző(k): Ifj. Becsey ZsoltHamarosan 800 ezer autó épülhet évente itthon, csak épp az infrastruktúra nincs rá felkészítve. Komoly gondokkal küzdenek a hazai gyárak az árufuvarozás terén, a most készülő autó- és akkumulátorgyárak pedig csak nehezítik a helyzetet.
Szerző(k): L. K.Az akkumulátor- és autógyártók üzemeik ellátáshoz naperőműveket is építhetnek.
Szerző(k): T. E.Már toborozzák a Fülöp-szigeti munkavállalókat a Samsung harmadik gödi gyárába.
Szerző(k): T. E.Ha a kínai cég megkapja az első európai üzeméhez szükséges környezetvédelmi engedélyt.
Szerző(k): T. E.Legördült a 4 milliomodik Suzuki az esztergomi gyártósorról. Az itt készített gépjárművek esetében minden gyártási folyamat az országban történik és 2015 óta a magyar mérnökök is egyre fontosabb szerepet kapnak az új modellek fejlesztésben. A japán többségi tulajdonú cég esztergomi székhelyén napi 650 járművet készítenek és 123 országba exportálják azokat.
Szerző(k): Gulyas ÁbelSzámos dunántúli és dunamenti település jutott arra a sorsra, hogy akkumulátorgyárat kap. A Tisza-partnak azonban megkegyelmeznek.
Szerző(k): Zádori BenceJelenleg az új autók piacán nem éri el a 7 százalékot Magyarországon az elektromos autók eladása, ez pedig alulmúlja az uniós országok statisztikáit. Egyszerűen a többség nem tudja kifizetni a drágább, de környezetkímélőbb technológiát. Az Economx.hu podcastjának vendége, Horváth András 2017 óta vezet és tesztel elektromos autókat, és szerinte ezeknek a járműveknek jelenleg nincs alternatívájuk.
Szerző(k): Magyar MártonEgy szegedi videós, Petrács Alex, azaz Axefly Vision korábban már számos látványos drónvideót készített a Tisza-parti városról. A készülő BYD elektromos-autógyárat is filmre vette.
Szerző(k): Zádori Bence