Európa leggyorsabban növekvő légitársasága a tavalyi rekordot jelentő utasszámot követően a 2023-as foglalási adatok alapján ismét kiemelkedő évre számít. A megnövekedett utasszámra további kapacitásnöveléssel reagált a légitársaság, így a korábban 12 gépből álló budapesti bázisát júniustól egy újabb Airbus A321neo modellel bővíti.
Szerző(k): Horváth TiborA pandémia alatti lezárások után újabb nehézségekbe futottak a légitársaságok: időszerű lenne a flották frissítése, a gyártók azonban csak jelentős késéssel tudják szállítani a megrendelt repülőgépeket az ellátási lánc problémái és a munkaerőhiány miatt. Évekbe telik majd, mire az Airbus és a Boeing eleget tudnak majd tenni eddigi vállalásaiknak.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennMiközben a inflációra és a megélhetési nehézségekre hivatkozva béremelést követel számos európai vállalat alkalmazottja, a cégeket is érzékenyen érinti az energiaválság. A sztrájkok ellenére sem tudják teljesíteni a munkavállalói követeléseket, a Nestlé vezérigazgatója szerint még jövőre is folyhatnak a béregyeztetések a szakszervezetekkel.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennRengeteg légiutas-kísérőt és pilótát vesz fel a magyar légitársaság. A pilótáknál Magyarországon várólista van, ezért az újonnan felvetteknek először egy külföldi bázison kell kezdeniük.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonGondatlan emberölés vádjával indult eljárás hétfőn egy párizsi bíróságon az Air France légitársaság és az Airbus repülőgépgyártó ellen a 2009-ben lezuhant Rio de Janeiro-Párizs járatának ügyében – írja az MTI.
Szerző(k): Szabó DánielAz Emirates légitársaság vezére úgy gondolja, hogy ha nem lennének ablakok a repülőgépeken, azzal rengeteg szerkezeti tömeget lehetne megspórolni. A kilátást kamerákkal oldaná meg - írja az Airportal.
Szerző(k): Szász PéterÚgy tűnik, hogy Oroszország új repülőgépek beszerzésében az Airbusra és a Boeingre támaszkodó rendszere a múlté lesz. Az ország nemzeti légitársasága, az Aeroflot megerősítette, hogy befelé fordul, és 339 helyben gyártott repülőgépre adott megrendelést. A megrendelés aláírására a szeptember 5-8. között Vlagyivosztokban megrendezésre kerülő Keleti Gazdasági Fórumon került sor.
Szerző(k): Rácz GergőA nyugati szankciók miatt a Boeing és az Airbus várhatóan soha nem tér vissza az orosz piacra. Mindez pedig a teljesen bedőlt Tupoljev és Irkut gyárakra helyez nyomást. Erősen kérdéses, hogy a polgári légiközlekedésben mire juthat Moszkva.
Szerző(k): Szabó Dániel2023 márciusától nem szállhatnak le nagy, négymotoros repülőgépek a tel-avivi Ben Gurion repülőtéren. Ez két típust, a Boeing 747-est és az Airbus A380-ast érinti - írja a Travel Daily.
Szerző(k): Szász Péter