Több mint 2600-an töltötték ki a kérdőívet a 74A – vagyis az új 81-es troli – vonalának tervezett meghosszabbításáról. A beérkezett válaszok többsége támogatta a BKK javaslatát, amely szerint az alsórákosi Miskolci utcában teljes üzemidőben közlekedne a trolibusz. A hálózatbővítés célja, hogy új közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre Zugló Alsórákos részén – olvasható a BKK honlapján. 

Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján.

A hálózatbővítéssel trolikapcsolat születhet a XIV. kerületi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint:

  • a Mexikói út M végállomásról a 74A útvonalán jutna el a Miskolci utcáig,
  • ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig,
  • majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig,
  • végül a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér tere végállomást.

A BKK célja a korszerűsítéssel a haránt irányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben, a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének hatékonyabb kiszolgálása. A járat olyan területen közlekedne, ahol az ott élők, dolgozók és tanulók a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést.

Az új járat ezenfelül csökkentené a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, és akár 10-15 perccel rövidebb utazást tenne lehetővé az alsórákosi térségben. A BKK számításai szerint a trolijárat nem jelentene érdemi forgalomnövekedést a Miskolci utcában, sőt a várakozások szerint a hálózatfejlesztés csökkentené a jelenleg intenzív gépjárműforgalmat.

A hálozatbővítéssel új megállók is érkeznek a Miskolci utcában az Erzsébet királyné útjánál, a Kerékgyártó utcánál, a Telepes utcánál és a Csömöri útnál. 

A beruházás Zugló Önkormányzata közreműködésével és finanszírozásában valósul meg, a megállók kialakítása folyamatosan zajlik, a munkák várhatóan áprilisban befejeződnek.

A BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított olyan újabb trolik beszerzésére, amelyek már 15 kilométert képesek megtenni önjáró üzemmódban, azaz felsővezeték nélkül. Amennyiben sikerül ilyen járműveket forgalomba állítani, akkor a BKK megvizsgálja a fővárosi trolibuszhálózat-bővítés további lehetőségeit a Miskolci utca–Gvadányi utca útvonalon.

Az új 81-es járat a tervek szerint nyár elejétől közlekedne a hét minden napján a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, azokon kívül 20 percenként.

Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés, további 160 új trolival bővülhet a járműflotta.

Könyörtelenül lecsaptak a BKK rendészei, tízezreket ellenőriztek

A márciusi járatellenőrzések folytán összesen hét embert vettek őrizetbe a rendőrség munkatársai.
Bővebben>>>