A Pest Vármegyei Kormányhivatal döntése értelmében 

nem kapott környezetvédelmi engedélyt a Vác térségébe tervezett új Duna-híd egyik változata sem.

A tanulmánytervben három nyomvonalat vizsgáltak:

  • az É4-es és D2-es változatok környezet- és természetvédelmi okok miatt buktak el,
  • míg a D1-es nyomvonal a váci műemléki környezet védelmébe ütközött;
  • bár Vác város önkormányzata a D2-es, Sződliget felőli megoldást támogatta volna, ezt külön elutasította a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság is, mivel a tervezett nyomvonal a budapesti ivóvízellátás szempontjából kiemelten fontos surányi vízbázis védőövezetét érintette volna.

A Váci napló arról ír, hogy a mostani határozat nem zárja ki véglegesen az új Duna-híd megépítését, de komoly fordulatot jelent a beruházás előkészítésében. A tervezőknek új nyomvonalakat kell kijelölniük, vagy teljesen új megoldásokkal kell előállniuk.

A híd közúti kapcsolatot biztosított volna Esztergom, Vác, Szentendre és a Dunakanyar több települése között. A kormány korábban azzal indokolta az építkezés szükségességét, hogy Budapest és Esztergom között jelenleg nincs állandó dunai átkelő.

Egy korábbi, a hirdetmény alapjául szolgáló februári dokumentumból kiderül, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium felhatalmazása alapján eljáró UNITEF’83 benyújtotta a váci új Duna-híd és kapcsolódó úthálózatának létesítésére vonatkozó kérelmet és környezeti hatástanulmányt. Ezt bírálták el tehát mostanra.