Ez elsőre logikusnak tűnhet, de valójában nagyon rossz irány – ezt írta Facebook-posztjában a Tisza Párt egészségügyi szakpolitikusa arról, hogy Pintér Sándor kijelentette: „ha a beteg lefoglal egy időpontot, kötelessége megjelenni – miért ne lehetne szankcionálni, aki feltartja a rendelést?”

Hegedűs Zsolt szerint persze gond a meg nem jelenés, de a probléma általában nem a betegek fegyelmezetlenségéből fakad, hanem a rendszer elégtelen működéséből.

„Sokan azért nem jutnak el időpontra, mert például:

- nincs tömegközlekedés vagy kísérő,

- romlik az állapotuk közben,

- párhuzamos vizsgálatra várnak,

- idős, túlterhelt vagy szorong és egyszerűen elfelejti.”

Hozzáteszi, közben az is igaz, hogy időpontra érkezve is gyakran órákat kell várni. Ez nem a beteg hibája. Ez szervezési és kapacitás-probléma.

Hegedűs Zsolt szerint

a beteg hibáztatása és a büntetés nem gyógyít, csak bizalmat rombol. Azt újból felépíteni pedig sokkal nehezebb és hosszabb. 

Az orvos felsorolja, mit tesznek a fejlett egészségügyi rendszerek ebben a helyzetben:

  • automatikus telefon/ SMS / app értesítés a vizsgálat előtt
  • egy kattintásos lemondás, akár aznap
  • várólista, ami automatikusan betölti a felszabadult helyet
  • Nem rendészeti eszközökkel működtetnek egészségügyet.
  • Az egészségügy bizalomra épül.
  • A beteg nem „alárendeltje” az ellátónak, hanem a legfontosabb résztvevője.

Szerinte egy ágazati irányítónak eszébe sem juthatna, hogy a beteget büntesse, hanem az, hogy tegye könnyűvé, emberivé és átláthatóvá az ellátást.

Pintér Sándor: Az orvosok és a betegek sem voltak ott a rendelőben, amikor kellett volna

Eltelt egy év, és Pintér Sándor belügyminiszter ismét tartott egy előadást a Magyar Kórházszövetség konferenciáján. Többek között beszélt az emberközpontú betegellátásról, a kórházban hagyott csecsemőkről és az egészségügyi ellátórendszer átalakításáról is. Erről itt olvashat többet >>>