A Budapesti Rendőr-főkapitányságot (BRFK) sajtóosztálya az Indexet arról tájékoztatta, hogy a szállodahajón a szemlét és a szükséges nyomozási cselekményeket a BRFK munkatársai elvégezték, a tanúkat kihallgatták, így a hajó folytathatta útját. 

Az MS Heidelberg szombaton éjjel ütközött egy motorcsónakkal, amelyben nyolcan utaztak, közülük egy olasz férfi kijutott a partra, két embernek a holttestét találták meg, öt embert pedig jelenleg is keresnek.

Borbély Zoltán közlekedési szakjogász az Index kérdésére elmondta: ha megfelelően dokumentálták a hajót, akkor teljesen szabályosan történhetett, hogy 24 órán belül el is hagyhatta Magyarországot, bár ebből a Hableány tragédiájának idején is volt probléma.

A szállodahajó a Schiffsradar oldala szerint vasárnap este valamivel 10 óra után indult ismételten útjára Komáromból, és mostanra már osztrák vizeken halad tovább, cseh kapitánya nélkül, akit hétfőn őrizetbe vett a magyar rendőrség.

A szakjogász felhívta a figyelmet arra, hogy a balesetet követően, a nyomozás kezdetén szakértőkkel vizsgálták meg az érintett hajót, és dokumentálták a sérülés mellett a szállodahajó technikai eszközeit is.

Ha ezek megtörténtek, és a kapitány nem hivatkozott ezen a ponton műszaki hibára, úgy nem foglalják le ebben az esetben a hajót.

Borbély Zoltán szerint megannyi technikai eszköz áll a kapitányok rendelkezésére hajózás közben, így életszerűtlen, hogy az ütközést egyáltalán ne érzékelje a Heidelberg kapitánya.  

A cseh kapitány ellen kétrendbeli, halált eredményező segítségnyújtás elmulasztása bűntett, valamint hatrendbeli segítségnyújtás elmulasztása vétség miatt indult eljárás. Halmazati büntetésül 4 és fél évre számíthatna maximum, mivel jelen állás szerint halmazati büntetést kellene kiszabni, amiért nem nyújtott segítséget – hangsúlyozta a szakértő, aki szerint kulcsfontosságú lesz az ügyben a szemtanúk vallomása.