Az RTL Híradó beszámolója szerint 

Győrben a Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórháznál csütörtökön az embereknek órákig kellett várakozniuk időpontért röntgen- vagy MR-vizsgálatra; olyan hosszú volt a sor, hogy sokan a tűző napon álltak, egyik beteg rosszul is.

Az egészségügyi intézmény szerint a várakozás a kiszervezett időpontfoglaló rendszer miatt történt, az államilag finanszírozott képalkotó vizsgálatokat már magánszolgáltató végzi a győri kórház épületében.

A kórház az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy

a várakozás az Affidea Központ időpontfoglaló rendszerének megnyitása miatt alakult ki, és amikor erről értesültek, egy zárt fedett folyosót biztosítottak a várakozóknak.

A riportból kiderült, sokan már reggel fél nyolcra érkeztek, de a sor vége már akkor az utcán állt.

  • Volt, aki azt mondta, ez gyakori jelenség, mert havonta csak egyszer kérhetnek időpontot.
  • Egy idős nő elmondta, ugyan jóindulatú, de mégiscsak agydaganata van, és azt gondolja, nem tesz jót neki, hogy a tűző napon kell várakoznia.
  • A sorban állók között olyanok is akadtak, aki 30-40 kilométerről, Csornáról, Mosonmagyaróvárról jöttek időpontot kérni.

A kórház vizet sem biztosított, egy városi önkormányzati képviselő önkéntesen kezdett el ásványvizet osztani a várakozóknak. 

Reagált az Affidea

Cikkünk megjelenését követően az Affidea Magyarország arról tájékoztatta portálunkat, hogy vizsgálataikra – így MRI-re is – „személyesen, telefonon és e-mailben is lehet időpontot kérni”. Az időpontokat havonta, szakaszosan nyitják meg, ezzel biztosítva azt, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokat azok vehessék igénybe, akik a belátható időtáv miatt ténylegesen el is tudnak jönni a vizsgálatra – közölte a társaság. Ugyanis tapasztalataik szerint, amennyiben távolabbi időpontot ajánlanak fel, sokan nem jelzik, ha ez mégsem alkalmas már számukra. „Ilyenkor az adott foglalt időpont üresen, kihasználatlanul marad, és más betegek nem tudnak élni ezzel a lehetőséggel. Ez hosszú távon a várakozási idők növekedéséhez és az ellátás hatékonyságának csökkenéséhez vezetne” – közölte a társaság. Mint a július 3-i „nagyon hosszú sorban állásról” írják, az „egyedi eset volt, nem jellemző” a napi működésükre, ezért nem is tudtak rá előzetesen felkészülni. A kórház vezetésének támogatásával még a kora délelőtti órákban nem csak központjuk területén, hanem a kórház folyosóján is várakozóteret biztosítottak. Hozzátették azt is, hogy minden rendelkezésükre bocsátott kapacitást kihasználva azon dolgoznak, hogy a hozzájuk fordulók a lehető leghamarabb vizsgálati időponthoz és további ellátásukhoz szükséges diagnózishoz jussanak.