Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-oldalán jelentette be, hogy 

összefogtak a fővárosi cégek az utasbiztonság erősítése érdekében, az összehangolt tevékenységben résztvevők a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat ernyőrendszerben végzik a munkájukat. 

Erre a lépésre három fontos ok miatt volt szükség, hogy 

  • biztosítsák az egységes irányítást, mivel az utasok biztonságát több különböző szervezet is kezeli, és ezek munkáját össze kell hangolni;
  • az utasbiztonság nemcsak a járőrök jelenlétét jelenti, hanem olyan intézkedéseket is, mint a járműveken elhelyezett kamerák, testkamerák az utaskoordinátoroknál, valamint a fokozatosan kiterjesztett első ajtós felszállás, amely mind hozzájárul a közlekedési helyzetek biztonságához;
  • az új szolgálat lehetőséget biztosít arra, hogy a rászorulóknak segítséget nyújtsanak, így együttműködnek a fővárosi és civil szervezetekkel is, amelyek a hajléktalanellátást végzik.

A bejegyzésből kiderül az is, hogy 

a BudapestGO alkalmazás márciusban elindít egy új szolgáltatást, az alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre: rendészeti beavatkozást igénylő esetekben maguk hívhatják a budapesti utasbiztonsági rendszer központi diszpécserszolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t.

Az új rendszer mellett a BKK továbbra is fejleszti a közlekedésbiztonságot: a járművek 70 százaléka már kamerával van felszerelve, és az új beszerzéseknél kötelező a kamera megléte. Az új intézkedések között szerepel a 50 testkamera kiosztás is, amelyek segítségével a jegyellenőrök, utaskoordinátorok és biztonsági szolgálat munkatársai jobban végezhetik el a munkájukat.