A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát alkalmaztak a Balaton medrében, valamint megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújították a közműveket és a vitorláskikötőt – számol be a munkálatokról a Magyar Építők.

A TERVEK SZERINT HETEKEN BELÜL TELJES KAPACITÁSSAL MŰKÖDÉSBE ÁLL A MODERNIZÁLT KISHAJÓ-KIKÖTŐ.

Kép: Magyar Építők

Az első ideiglenes füredi kikötőt 1845-ben fából építették, majd szűk egy évszázaddal később, 1935-ben láttak neki egy tartósabb szerkezet megépítésének, így készült el a mólófej, amelyet röviddel ezután összekapcsoltak a Tagore sétánnyal.

A KIKÖTŐI MEDENCE VÍZCSERÉJÉT 1979-TŐL EGY KÖZEL 20 MÉTERES HÍDDAL BIZTOSÍTOTTÁK, ÉS AZÓTA ÁTFOGÓ FELÚJÍTÁST NEM VÉGEZTEK AZ ÉPÍTMÉNYEN, CSAK ÁLLAGMEGÓVÓ MUNKÁLATOKAT.

Szélesebb lett a móló

A kikötő felső sétánya 30, a móló 100 centiméterrel lett szélesebb, és a híd a felújítással új korlátokat, útpályát, járdát és burkolatot kap. Az új burkolat eltér a Tagore sétányétól, de azzal harmonizálni fog.

Kép: Magyar Építők

A PROJEKT TELJES MEGVALÓSÍTÁSA A TERVEZETTHEZ KÉPEST KÉSŐBB FEJEZŐDIK BE, 

ami újabb kihívást jelent, hiszen javában tart már a BAHART-nál a közforgalmú hajózási szezon. A kivitelező tervei szerint hetekkel a véghatáridő előtt július közepén elkészülnek.